2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
معمای البرز در سریال ملکه گدایان

معمای البرز در سریال ملکه گدایان

آیا سریال ملکه گدایان، سریال جذابی است؟ نظرات درباره آ‌ن چیست؟

دوات آنلاین -سریال ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، به فهرست مجموعه‌های در حال انتشار اضافه شد. با پایان «آقازاده»، فضا برای رقابت سنگین «قورباغه» و «ملکه گدایان» که در فضاهایی کاملاً متفاوت ساخته شده‌اند، فراهم است. گزارش پیش رو قسمت نخست این سریال را از جهات مختلف بررسی کرده است.

 

سریال ملکه گدایان؛ یک قصه پرتعلیق

خراسان نوشت: نقطه قوت «ملکه گدایان» در قسمت نخست، بی‌تردید قصه آن بوده است. با وجودی که به نظر می‌رسید موضوعاتی  مثل جابه‌جایی و فرزند گم‌شده تکراری به نظر می‌رسد، اما داستان «ملکه گدایان» در قسمت اول با گره‌افکنی جذاب درباره زندگی «البرز»، پرتعلیق‌تر و دیدنی‌تر به پایان رسید و مخاطبان را در انتظار قسمت دوم نگه داشت.

 

اگرچه در نهایت ممکن است ماجرا به بیماری اختلال دوقطبی بسنده شود و مسیر قصه تغییر کند، اما به هر حال آن چه «ملکه گدایان» در قسمت اول نشان داد، نظر مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده و بسیاری به تماشای باقی سریال امیدوار شده‌اند.

پوستر سریال ملکه گدایان

مانند دیگر آثار کارگردان

«ملکه گدایان» از نظر کیفیت ساخت، مشابه دیگر آثار حسین سهیلی‌زاده است؛ مشابه چیزی که پیشتر در سریال‌هایی چون «مانکن»، «دلنوازان» و «فاصله‌ها» از  او دیده‌ایم. با این حال کیفیت ساخت سریال، مشابه استانداردهای مدیوم نمایش خانگی است و اگرچه از خوب‌های این عرصه نیست، اما از سطح معمول، چندان نیز پایین‌تر نیست. به علاوه به نظر می‌رسد بر اساس قواعد مرسوم، او در نمایش خانگی به شعار دادن نیازی ندارد و از این جهت نسبت به تلویزیون شرایط بهتری دارد.

 

دیالوگ‌نویسی‌های «ملکه گدایان» احتمالا یکی از نقاط ضعف سریال برای مخاطب سخت‌پسندتر است. ریتم سریال در قسمت اول نیز به اندازه کافی تند بوده و علاوه بر معرفی چند شخصیت اصلی، ملات مناسبی برای ادامه سریال به دست سازندگان داده است.

 

ضعف در بازی‌ها

بازی بازیگران ملکه گدایان از نقاط ضعف سریال در قسمت اول است. آرمان درویش که پیشتر در فیلم‌هایی چون «کمدی انسانی» و «پسرکشی» ایفای نقش کرده، اما فیلم‌هایش چندان دیده نشده، به عنوان چهره‌ای نسبتاً تازه در قسمت اول «ملکه گدایان» دیده شد و اگرچه پیش‌زمینه زیادی در ذهن مخاطب نداشت، اما نتوانست نقش «البرز» را به اصطلاح دربیاورد.

 

پانته‌آ بهرام، مریم سرمدی، الهام کردا و فرزاد فرزین از دیگر بازیگران شناخته‌شده قسمت اول هستند که به جز الهام کردا، هیچ‌کدام نقش‌آفرینی قابل قبولی ندارند. با وجودی که فرزاد فرزین نقشی کاملاً متفاوت نسبت به «مانکن» ایفا کرده است، اما شباهت‌های واضحی در بازی او نسبت به سریال قبلی‌اش دیده می‌شود و به نظر می‌رسد هنوز از پوسته کاراکتر «بهرام» در آن سریال بیرون نیامده است. بازتاب سریال در نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز موید همین گزاره است. در قسمت اول باران کوثری، نقش بسیار کوتاهی داشت و هنوز چهره‌های شاخصی چون رویا نونهالی و رضا بهبودی به سریال اضافه نشده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.