2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
استقلال دیگر ترسو بازی نمی ‌کند

استقلال دیگر ترسو بازی نمی ‌کند

امیرحسین صادقی: فکر می‌کنم کادر فنی استقلال یکی از با اصالت‌ ترین کادر فنی‌های تاریخ استقلال است.

دوات آنلاین -شمارش معکوس برای رسیدن به دربی شروع شده است اما این بار یک فرق عمده با دفعات پیش دارد. استقلال صدرنشین است و البته پرسپولیس با دو بازی کمتر مکان دهم جدول را از آن خود کرده است. استقلال چند بازی قبلی خود را برده اما پرسپولیس سه مساوی پی‌درپی داشته و از سه بازی فقط سه امتیاز کسب کرده. همین نکات را وقتی کنار هم می‌گذاری وزنه برای آبی‌ها سنگینی می‌کند اما همه این نکات هم نمی‌تواند پوئن مثبتی باشد برای استقلال چون دربی با همه بازی‌ها فرق می‌کند و هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست. یک نکته هم که می‌تواند باعث نگرانی شود این است که هرچقدر استقلال از دقیقه 70 به بعد در بازی‌ها گل خورده و افت کرده، پرسپولیس اکثر گل‌های خود را از دقیقه 80 به بعد زده و این می‌تواند یادآور همان سه گلی باشد که ایمون زائد زد و استقلال را مغلوب کرد. با همه این اوصاف بی‌انصافی است که از تیم صدر جدول انتقاد شود به بهانه اینکه چندان خوب بازی نمی‌کند. بعد سال‌ها تیم استقلال توسط فکری توانسته در هفته‌های ابتدایی در صدر جدول باشد و باید هواداران این روزها خوشحال باشند. به همین خاطر در آستانه بازی دربی ایران ورزشی به سراغ امیرحسین صادقی، بازیکن قدیمی استقلال رفته که سابقه کری خواندن با قرمزها را دارد و از این لحاظ بین هواداران استقلال طرفداران زیادی دارد.

 

صدرنشینی رضایت بخش

*استقلال صدرنشین است و به نظر می‌رسد این صدرنشینی فعلاً هواداران را راضی نگه داشته است.

 اینکه فعلاً راضی هستند چیز خوبی نیست. نباید استقلالی‌ها با خیال راحت فکر کنند همه چیز تمام شده و حاشیه امنیت دارند، چون رقیبان این تیم به لحاظ امتیازی فاصله خیلی کمی با این تیم دارند و با یک باخت جابه‌جایی در جدول ایجاد می‌شود اما خدا را شکر تیم فکری شکل گرفته است و این نوید خوبی می‌تواند برای هواداران باشد.

 

*این روزها با اینکه استقلال صدرنشین است اما منتقدان معتقد هستند که این تیم خوب بازی نمی‌کند!

باید دید که این انتقاد یک نظر کارشناسی است یا اینکه فشارهای انتقادی از جای دیگری است. وقتی انتقاد کارشناسی باشد با منطق همراه است. استقلال در حال حاضر مشکل فنی ندارد و مثل همیشه مشکل استقلال، مدیریتی است. این مشکل مدیریتی سال‌ها است که با استقلال همراه بوده و حرف امروز و دیروز نیست.

 

کادر فنی با اصالت

*شما کار آقای فکری را تا الان می‌پسندید؟

فکر می‌کنم کادر فنی استقلال یکی از با اصالت‌ ترین کادر فنی‌های تاریخ استقلال است. مجموعه کادرفنی استقلال روزهای زیادی در این تیم بوده و با تعصب هستند. هم در این تیم زخم خورده‌اند و هم با این تیم قهرمانی دیده‌اند. من در روزهای ابتدایی در کنار فکری بودم و شخصاً از ایشان حمایت کردم. فکری می‌تواند به خوبی تجربه‌اش را به بازیکنان منتقل کند. خوشبختانه استقلال دیگر ترسو نیست و با ترس بازی نمی‌کند، ولی متأسفانه مشکلی که این روزها استقلال را اذیت می‌کند و باعث می‌شود کار فکری ناچیز قلمداد شود فضای مجازی مسموم است. آنهایی که در باشگاه استقلال نتوانستند کاری کنند حالا از طریق فضای مجازی به این تیم ضربه می‌زنند ولی کادرفنی و بازیکنان استقلال نباید از این فضا ضربه بخورند و باید کاملاً هوشیار باشند. متأسفانه باشگاه استقلال نیز در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است اما از اینکه فکری به بازیکنان هشدار داده که از فضای مجازی استفاده نکنند و حواسشان به بازی‌ها باشد خوشم آمد.

 

*آقای فکری میلیچ را کنار گذاشت و خیلی‌ها به این تصمیم ایشان معترض بودند و انتقاد داشتند. نظر شما چیست؟

بعید می‌دانم پیشکسوتان به این تصمیم معترض بوده باشند. من یکی از پیشکسوتان هستم و با این مسأله مشکلی ندارم. متأسفانه همه این انتقادات و اعتراض‌ها از فضای مجازی بیرون می‌آید. بهتر است بازیکنان استقلال کاملاً با فضای مجازی خداحافظی کنند.

 

*بازی دربی در پیش است. پیش از این بازی بیشترین نگرانی این است که به دلیل حساسیت کار، کیفیت بازی دو تیم پایین آمده و بازی جذابی را شاهد نباشیم. نظر شما در این زمینه چیست؟

قایدی یک حرف خوب زده بود که هر بازی سه امتیاز دارد و باید بازی به بازی پیش بروند. خوشبختانه استقلالی‌ها هم بازی به بازی پیش می‌روند اما به هر حال بازی دربی حساس است. هواداران برد در این بازی را می‌خواهند. سال‌ها است که هواداران استقلال به حقشان نرسیده‌اند و الان بهترین فرصت است که استقلال با برد مقابل پرسپولیس حق این هواداران را بدهد. به نظرم به دلیل فشارها و شرایطی که وجود دارد بازیکنان استقلال اگر تمام توان خود را بگذارند تا پرسپولیس را ببرند ثواب می‌کنند.  وقتی هواداران بعضاً سر بازی سکته می‌کنند نشان می‌دهد که برد در این بازی چقدر برایشان مهم است به همین دلیل بازیکنان استقلال باید از جان مایه گذاشته و در این بازی برنده شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.