2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ماجرای قتل زن غریبه در ماشین چه بود

ماجرای قتل زن غریبه در ماشین چه بود

آن زن مدعی شد دوستم باید مبلغی پول به او بدهد و بعد گفت قصد دارد به یک پارتی شبانه برود و پس از دریافت پول باید او را به آن مهمانی برسانیم.

دوات آنلاین -راننده پژو که متهم است در جریان درگیری شبانه زن میانسال را به قتل رسانده محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شد.

 

به نوشته روزنامه جوان بیستم مرداد‌سال‌۹۶، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک زنی میانسال در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد آرزو ۴۴‌ساله بر اثر اصابت ضربه چاقو از ناحیه پا زخمی و با کمک رهگذران به بیمارستان منتقل شده، اما به خاطر شدت خونریزی‌ها فوت کرده است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در این زمینه آغاز شد. مردی رهگذر به عنوان شاهد مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: «آن روز از خیابان رد می‌شدم که متوجه شدم زن میانسال در حالی‌که پایش خونریزی می‌کرد از خودروی پژو ۲۰۶ پیاده شد و راننده پژو هم به سرعت دور شد. بلافاصله شماره پلاک آن خودرو را برداشتم و با اورژانس تماس گرفتم.»

 

با ثبت پلاک خودروی پژو‌۲۰۶، مأموران موفق شدند راننده آن را به نام محسن ۲۳ ساله شناسایی و دستگیر کنند.

 

متهم چه گفت

مرد جوان به پلیس ‌آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در روند بازجویی‌ها به درگیری با آرزو اعتراف کرد و در اظهاراتش گفت: «چند روزی بود که یک خودروی پژو‌۲۰۶ خریده‌ بودم. شب حادثه دنبال دوستم رفتم و با هم از ورامین به طرف قیطریه حرکت کردیم. حوالی بلوار اندرزگو از ماشین پیاده شدیم تا شام بخوریم. در رستوران بودیم که دوستم سوئیچ خودرو را گرفت و از رستوران بیرون رفت. هرچه منتظرش شدم خبری نشد به همین خاطر من هم از رستوران بیرون رفتم که دیدم دوستم با آرزو در ماشین مشغول صحبت هستند. نزدیک ماشین شدم که دوستم خواست چند دقیقه منتظر بمانم. نیم‌ساعت گذشت، اما خبری از آن‌ها نشد به همین خاطر سراغشان رفتم، اما این بار دوستم با عصبانیت خواست مزاحم نشوم! از این رفتار عصبانی شدم و دوستم را از ماشین پیاده کردم، اما آن زن همچنان روی صندلی شاگرد نشسته بود.»

 

متهم ادامه داد: «پشت فرمان نشستم و از آرزو خواستم تا پیاده شود، اما او مدعی شد دوستم باید مبلغی پول به او بدهد و بعد گفت قصد دارد به یک پارتی شبانه برود و پس از دریافت پول باید او را به آن مهمانی برسانیم. از شنیدن این حرف‌ها کنترل اعصابم را از دست دادم و کارد میوه‌خوری را‌که در ماشین داشتم برداشتم. همان لحظه آن زن دستم را هل داد که دستم زخمی شد. او قصد پیاده شدن نداشت به همین خاطر کار به درگیری کشید و در آن درگیری چاقو ناخواسته به پای او برخورد کرد.»

 

متهم در آخر گفت: «وقتی پایش را خونین دیدم شوکه شدم. او هم که از دیدن خون ترسیده بود و در حالی‌که داد و فریاد می‌کرد از ماشین پیاده شد.»

 

صدور حکم

با اقرار‌های متهم وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم، اما هیئت قضایی با توجه به مدارک در پرونده وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

 

این حکم با اعتراض اولیای‌دم از سوی قضات یکی از شعبات دیوان عالی کشور نقض و پرونده این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.

 

بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای‌دم بار دیگر درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم با انکار جرمش بار دیگر ماجرا را شرح داد و گفت: «مقتول را نمی‌شناختم و آن شب اتفاقی او را دیدم. خصومتی هم با او نداشتم، اما به خاطر سماجت‌هایش کار به درگیری کشید که ناخواسته مرتکب قتل شدم.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و با بررسی اوراق پرونده و شواهد و قرائن موجود بار دیگر متهم را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.