2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین روش برای نگهداری ادویه جات

بهترین روش برای نگهداری ادویه جات

ادویه جات را در فریزر بگذاریم؟ از چه ظرفی برای نگهداری آنها استفاده کنیم؟

دوات آنلاین -بیشتر افراد تصور می‌کنند که نگهداری ادویه‌ها به‌اصول خاصی نیاز ندارد اما ادویه‌ها هم برای ماندگاری بهتر و طولانی‌تر تابع شرایطی هستند که دانستن آنها باعث می‌شود ماندگاری بالاتر و کیفیت مطلوب‌تری داشته باشند. این نکات را همواره در نگهداری ادویه‌ها مدنظر داشته باشید:

 

جام جم نوشت: همواره ادویه‌جات را در محل خشک نگهداری کنید. در صورتی که در محیط رطوبت وجود داشته باشد وارد ظرف ادویه شده و سبب کلوخه‌شدن آن می‌شود.

 

ظرف مناسب برای نگداری ادویه

ادویه‌جات را در ظروف کدر نگهداری کنید. ادویه‌جاتی که در معرض نور قرار دارند سریع‌تر عطر و طعم خود را از دست می‌دهند و کهنه می‌شوند.

 

از ظروفی استفاده کنید که درِ آنها کاملا بسته می‌شود و پس از هر بار مصرف از بسته‌بودن در مطمئن شوید.  اگر از ادویه‌های پودرنشده مثل دانه‌های فلفل یا چوب‌های دارچین استفاده می‌کنید، بهتر است به مقدار مورد نیاز آن را آسیاب و بقیه را به‌صورت آسیاب‌نشده نگهدارید تا عطر و طعم خود را برای مدت بیشتری حفظ کنند. ادویه‌جات آسیاب‌شده کیفیت خود را حداکثر تا شش‌ماه و انواع آسیاب نشده تا چند سال حفظ می‌کنند.

ادویه را چه طور نگهداری کنیم

نگهداری ادویه در فریزر

اگر مقادیر زیادی ادویه خریده‌اید، بقیه آن را در فریزر و در ظروف در بسته قرار دهید. بهترین راه این است که هوا از بسته کاملا خارج شده و در ظرف بسته باشد. نیازی نیست برای مصرف روزانه آنها را در محلی نظیر یخچال قرار دهید زیرا رطوبت موجود در یخچال سبب افت کیفیت آنها می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه سبزیجات را با بلانچ کردن در یخچال تازه نگه داریم

 

توجه کنید از انجماد و انجمادزدایی مکرر ادویه‌ها خودداری کنید زیرا رطوبت باعث کلوخه‌ای‌شدن آنها شده و خیلی سریع کیفیت خود را از دست می‌دهند. همچنین احتمال کپک‌زدن آنها وجود دارد.  محل مناسب برای نگهداری ادویه‌جات مصرفی روزمره مکان تاریک، خنک و به دور از نوسانات دماست.

 

بیشتر بخوانید: سرکه برای ماشین لباسشویی چه فایده ای دارد

 

نور و دما هر دو سبب ازدست‌رفتن طعم ادویه‌جات می‌شوند پس از نگهداری آنها اطراف گاز یا نزدیک به پنجره خودداری کنید.  هیچ‌گاه از قاشق خیس برای برداشتن ادویه‌جات استفاده نکنید زیرا جذب رطوبت سبب سخت‌شدن آنها می‌شود. به‌طوری‌که گاهی مجبورید همه محتویات را دور بریزید.  ادویه‌جات خود را به‌طور مرتب چک کنید.

 

ادویه های کهنه را چه کنیم

اگر ادویه‌های شما کهنه‌شده و عطر و طعم‌شان را از دست داده‌اند، می‌توانید آنها را در ماهیتابه‌ای که روی شعله متوسط گرم شده(نه‌داغ) به مدت یک تا سه دقیقه حرارت دهید و این کار را با احتیاط انجام دهید زیرا در صورت سوختن، ادویه‌جات بد طعم می‌شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.