2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه بفهمیم کسی نیمه گمشده ما هست یا نه

چگونه بفهمیم کسی نیمه گمشده ما هست یا نه

نیمه گمشده ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد و راه شناختن و پیدا کردن او چیست؟

دوات آنلاین -خیلی از ما دنبال نیمه گمشده خود می گردیم تا بتوانیم در کنار او با احساس آرامش و رضایت زندگی کنیم و از بودن در کنار یکدیگر لذت ببریم. اما نکته مهم شناخت این فرد است. او را چگونه پیدا کنیم و وقتی با فردی آشنا می شویم چگونه بفهمیم وی نیمه گمشده ما هست یا نه؟

 

باشگاه خبرنگاران نوشت: نیمه گمشده کسی است که به طور غریزی با او ارتباط برقرار می‌کنید، کسی که رابطه عمیقی با او دارید و او به شما اجازه می‌دهد خودتان باشید، در ادامه این مطلب با ویژگی افرادی که به عنوان نیمه گمشده شما محسوب می‌شوند بیشتر آشنا شوید.

 

همه چیز میان شما و نیمه گمشده تان طبیعی است

شما احساس خوبی کنار شریک زندگی خود دارید و همیشه با هم احساس خوشحالی می‌کنید، وقتی افراد نیمه گمشده خود را پیدا می‌کنید، هیچ سوالی درباره آینده رابطه از یکدیگر نمی‌کنید، زیرا همه چیز بین شما طبیعی است و این حس در آن‌ها به وجود می‌آید که شریک زندگی خود را تا ابد پیدا کرده‌اید.

نیمه گمشده ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد

احساس خوشایند کنار نیمه گمشده

افرادی که نیمه گمشده خود را پیدا می‌کنند کنار آن احساس راحتی دارند و ارتباط سالمی با او برقرار می‌کنند و ذات واقعی خود را نشان می‌دهند، بدون اینکه مورد قضاوت از جانب یکدیگر قرار بگیرند.

 

جفت روحی تان بدون هیچ توضیح واضحی شما را جذب می‌کند

 

با دیدن نیمه گمشده خودتان اغلب حسی نزدیک نسبت به او پیدا می‌کنید و هنگام معاشرت با او احساس رضایت دارید.

 

در این حالت چیزی غیرقابل توضیح بین شما وجود دارد که مانند آهن ربا به سمت هم کشیده می‌شوید و حتی کوچکترین تماس فیزیکی بین شما جاذبه‌ای قوی ایجاد می‌کند.

 

انرژی فوق العاده ای بین شما جریان دارد

لزوما افرادی که نیمه گمشده یکدیگر هستند، رابطه آنان در یک سفر طولانی توأم با صلح و آرامش نیست.

 

جفت روحی شما را طوری می‌شناسد که هیچکس دیگر نمی‌تواند بشناسد و این سطح شناخت ممکن است فرد را به چالش بکشد. بین این زوجین انرژی فوق العاده‌ای در جریان است که برای دیگران قابل درک نیست، به گونه‌ای که چشم انداز و هدف‌شان در زندگی یکی است. وقتی این زوجین راجع به آینده فکر می‌کنند متوجه می‌شوند که فکرشان هم سو و انتظارشان از زندگی یکسان است، حتی اگر نسبت به جزییات کوچک‌تر با هم موافق نباشند.

روش شناخت نیمه گمشده چگونه است

رابطه تیپ شخصیتی و نیمه گمشده

در همین خصوص حسن دهقانی‌ ثانی روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تیپ شخصیتی افراد را مهم‌ترین اساس در انتخاب نیمه ‌گمشده دانست و اظهار کرد: شناخت تیپ شخصیتی می‌تواند در انتخاب همسر نقش مهمی ایفا کند، به گونه‌ای که یکی از مهم‌ترین ملا‌ک‌های افراد برای برقراری ارتباط عاطفی در نظر گرفتن خصوصیات شخصیتی و اخلاقی است.

 

بیشتر بخوانید: فاصله سنی دختر و پسر چقدر در ازدواج مهم است؟

 

این روانشناس ادامه داد: یکی از نظریه‌های جالب در زمینه تیپ‌های شخصیتی، تئوری انیاگرام (تیپ‌های ۹گانه جورجیوف) دانشمند روسی است که هدف آن شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راهکار برای رشد و خودآگاهی بیشتر اوست، چرا که اگر انسان خود را به درستی نشناسد، نمی‌تواند به خود و دیگران کمک کند.

 

دهقانی‌ ثانی تصریح کرد: تیپ‌های کمالگرا، مهرطلب، موفقیت‌جو، رمانتیک محزون، درونگرا، شکاک، خوش‌گذران، قدرت طلب و صلح طلب، ۹ تیپ شخصیتی هستند که زوجین با مشاوره‌های قبل از ازدواج با شناخت آن در انتخاب نیمه‌گمشده خود می‌توانند موفق عمل کنند.

 

بیشتر بخوانید: ازدواج با همکار چه خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؟

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی فضای دانشگاه، محل کار و... را از عرصه‌های مختلف همسرگزینی عنوان کرد و گفت: شیوه‌های همسرگزینی نیز از درون‌همسری به برون‌همسری و از انتخاب والدین و بزرگان خانواده به انتخاب فردی تغییر کرده است.

 

معیارهای انتخاب همسر

همچنین، مدیر گروه جامعه‌شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه‌شناسی ایران با اشاره به نتایج یک تحقیق در خصوص معیار‌های همسرگزینی در میان دختران و پسران، گفت: در دختران معیار‌های ایده‌آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان مطرح بود، اما در واقعیت شاهد ثروت، خوش‌تیپ بودن و درآمد هستیم و در پسران نیز معیار‌های ایده‌آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان تاکنون مطرح بوده، اما در واقعیت حرف از زیبایی، ثروت، درآمد، تحصیلات و نوع شغل به میان آمده است.

 

باید بیان کرد که وقتی جفت روحی یا همان نیمه گمشده‌ تان را پیدا می‌کنید، زمان کنترلی روی احساس شما ندارد و تنها هدفش کنار نیمه دیگر خود بودن است. باید با شناخت کافی و راهکار‌های اصولی همسرگزینی نیمه گمشده خود را انتخاب کنیم و به احساسات وابسته به شرایط یا زمان خاص که از درون ما ارتعاش پیدا می‌کنند، بسنده نکنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.