2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
دعواهای هواداران و پیشکسوتان قرمز و آبی؛ فوتبال یا جنگ؟

دعواهای هواداران و پیشکسوتان قرمز و آبی؛ فوتبال یا جنگ؟

این روزها باشگاه‌ها علیه هم بیانیه می‌دهند. مربیان علیه یکدیگر صحبت می‌کنند و از قضا، اکثر آنها علیه سازمان‌ لیگ هستند.

دوات آنلاین -لیگ ‌برتر ایران از سال گذشته وارد کارزار جنگ شد. پیش از کرونا، روی سکوهای ورزشگاه‌ها اتفاقاتی رخ داد که نگران‌کننده بود. وقتی کرونا آمد و حضور طرفداران ممنوع شد، بعضی مسؤولان در محافل دوستانه می‌گفتند: «این فرصتی است برای کاهش التهاب.» آنها اما انگار فضای مجازی را دست‌کم گرفته بودند. جنگ روی سکوها به جنگ در این فضا کشید تا امروز همه شاهد ملتهب‌ترین روزهای فصل جدید فوتبال باشند.

 

جام جم نوشت: این روزها باشگاه‌ها علیه هم بیانیه می‌دهند. مربیان علیه یکدیگر صحبت می‌کنند و از قضا، اکثر آنها علیه سازمان‌ لیگ هستند. برنامه‌ریزی این سازمان عامل و بانی این اختلافات بوده است. کمتر باشگاهی پیدا می‌شود که از وضعیت راضی باشد. مثلا سپاهان راضی است، به این دلیل که محمدرضا ساکت از دوستان نزدیک حیدر بهاروند، رئیس موقت فدراسیون و رئیس سازمان‌لیگ به حساب می‌آید.

 

پرسپولیسی‌ها هم به دلیل هجمه‌ها علیه این باشگاه، خواسته یا ناخواسته به حامی سازمان لیگ تبدیل شده‌اند. به هر حال سه بازی این تیم پیش از فینال آسیا لغو شد که از نظر بعضی پیشکسوتان اتفاق خوبی بود، هرچند یحیی لغو بازی ذوب‌آهن را به نفع خودشان نخواند. در روزهای اخیر التهاب‌ها به اوج رسیده است. پیکان و گل‌گهر دو باشگاهی هستند که بیانیه داده‌اند از هفته آینده بازی نمی‌کنند تا بازی تیم‌ها برابر شود. البته بعید به نظر می‌رسد آنها روی موضع خود بایستند. استقلالی‌ها اعتقاد داشتند باید دربی در شرایطی برگزار شود که تعداد بازی دو تیم برابر باشد اما انگار تنها به برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس تن داده‌اند. با این حال محمود فکری می‌گوید: «اگر قرار بود برنامه این باشد که بعد از همان فینال آسیا با پرسپولیس بازی می‌کردیم.»

 

جواد نکونام سرمربی فولاد برنامه‌ریزی را به نفع یک تیم دانسته. بعضی چهره‌های استقلالی می‌گویند برنامه‌ریزی برای یک تیم خاص بوده. هر چند اسمی آورده نشد ولی افشین پیروانی، مدیر و کمال کامیابی‌نیا، هافبک پرسپولیس خود تائید کردند منظور تیم آنها بوده به همین خاطر گفتند افتخار می‌‌‌کنند تیم «خاص» لیگ نام گرفته‌اند.

 

واکنش چهره‌های سرخابی

سیروس دین‌محمدی پیشکسوت استقلال حرف‌های جالبی درباره دعوای سرخابی‌ها به زبان می‌آورد که نکته‌ای کلیدی در آن نهفته است: «مشکل از برنامه‌ریزی شروع شد و من نمی‌دانم چرا دودش به چشم  باشگاه‌ها می‌رود؟ الان یکی به من بگوید دعوا سر چیست؟ سر برنامه‌ریزی دیگر. اگر از اول برنامه‌ریزی درستی می‌شد، این مشکلات پیش می‌آمد؟»

 

پیروانی سرپرست پرسپولیس توضیح می‌دهد: «ببینید دوستان خیلی به نام بزرگ پرسپولیس حساس شده‌اند. روز گذشته بیانیه داده و می‌گویند پرسپولیسی‌ها واکسن جوانمردی بزنند اما آنها باید چنین واکسنی بزنند که بازیکن کرونایی را در اردوی‌شان می‌آورند تا بازی لغو شود. این موضوع برای تیم خودشان هم ضرر دارد. تیم ما پوکر قهرمانی کرده است. در سه سال اخیر کدام تیم آسیایی دو بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده. اگر مورد کم‌لطفی و بدشانسی قرار نمی‌گرفتیم قهرمانی را از دست نمی‌دادیم. به همین دلیل از دوستان برای به کار بردن لفظ تیم خاص تشکر می‌کنم زیرا پرسپولیس به دلیل نتایج خوبش خاص است.»

 

او اضافه می‌کند: «دوستان امسال هم مثل فصل قبل با هم علیه پرسپولیس متحد شده‌اند. تعدادی از آقایان هم با انتشار استوری، قهرمانی غرب آسیا و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را زیر سوال می‌برند اما پرسپولیس از اعتبار فوتبال ایران دفاع کرد. بعضی‌ها VAR را از نزدیک ندیده‌اند و سوادش را ندارند!»

 

سپهر حیدری هم در حمایت از پیروانی و پرسپولیس می‌گوید: «پرسپولیس گناهش چیست ؟ نباید در سه سال دو بار به فینال آسیا می‌رفت؟ اگر شما ناراحتید از این اتفاق، مشکل خودتان است. الان اتحادی علیه پرسپولیس شکل گرفته است. ببینید پرسپولیس با شایستگی شد تیم خاص ایران نه با لابی. می‌گویند وزیر پرسپولیس است؟ پس چطور بازیکنان را فراری دادند؟ شما به صفحه اولسان بروید. متاسف می‌شوید. چطور دلتان می‌آید هموطن شما زمین بخورد و خوشحال شوید. الان مدام می‌گویند var.... بازهم پرسپولیس وای ای آر را دید!»

 

سعید لطفی پیشکسوت استقلال در ادامه این بحث‌ها می‌گوید: «من معتقدم فضا فضای قشنگی  نیست. ما پیشکسوتان باید کمک کنیم اوضاع آرامتر شود و کل کل جواب نمی‌دهد. به نظر من این چیزها مختص هواداران است.» سیروس دین‌محمدی هم اضافه می‌کند: «کل‌کل فایده‌‎ای ندارد. اگر به کری‌خوانی باشد همه می‌توانیم برای هم کری بخوانیم ولی در نهایت باشگاه‌های ما هستند که ضربه می‌خورند.»

 

مشکل جای دیگری است

جمع‌بندی بحث هم توضیحات پرویز مظلومی سرپرست استقلال است: «ما چند وقت پیش از سازمان لیگ خواهش کردیم چون دربی حساسیت خودش را دارد، تا پرسپولیس بازی‌هایش را انجام ندهد این مسابقه(دربی) برگزار نشود. خود آقای مهدی به ما قول داد تا بازی‌های عقب‌افتاده پرسپولیس برگزار نشده دربی انجام نشود ولی الان می‌بینید که ما هفته هشتم به جای پرسپولیس باید به مصاف گل‌گهر برویم. خود آقای فکری هم خیلی بابت این مساله ناراحت بود.»

 

جملات مظلومی نشان می‌دهد مشکل از جای دیگری آب می‌خورد ولی در نهایت دودش به چشم استقلال و پرسپولیس می‌رود...

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.