2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی الهام اخوان بازیگر نقش گوهر در سریال باخانمان

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر نقش گوهر در سریال باخانمان

الهام اخوان در سریال باخانمان دومین کار تصویری خود را تجربه کرده است. با او بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -الهام اخوان که در سریال باخانمان در نقش گوهر بازی کرده، بازیگر جوان اما بسیار بااستعدادی است که پیش از این او را در فیلم دو زیست دیده بودیم.

 الهام اخوان بازیگر نقش گوهر در سریال باخانمان

شروع بازیگری الهام اخوان

الهام اخوان که متولد سال 1367 است از کودکی به بازیگری علاقه داشت و کار در این رشته را از سن 16 سالگی با رفتن روی صحنه تئاتر شروع کرد.

 

اخوان در رشته نمایش مدرک کارشناسی را دریافت کرد و بعد از آن برای کارشناسی ارشد رشته کارگردانی را انتخاب کرد. او همچنین به عنوان منشی صحنه فعالیت داشت اما اولین تجربه تصویری جدی او فیلم دو زیست به کارگردانی بروز نیک نژاد است. او در این باره نوشته است: " من بسیار خرسندم که در 16 سالگی جسارت کردم پا بر صحنه تاتر گذاشتم... و خرسند که شاید خیلی زود نه ولی بالاخره و بالاخره تلاشم به ثمر رسید... امید که امانت دار خوبی باشم... ممنون از تک تکتون که همراهم بودین در این مهم سینما همه ی زندگیِ منه"

الهام اخوان بازیگر نقش گوهر در سریال باخانمان

فیلم دو زیست، تجربه ای بزرگ برای الهام اخوان

اخوان درباره بازی در فیلم دوزیست به میزان گفته است: در سال ۹۸ تجربه بازی در فیلم سینمایی «دوزیست» برای من بسیار شیرین و جذاب بود، کار با بازیگرانی که برای خود صاحب سبک هستند و همچنین بازی برای کارگردانی کار بلد برای شخص من لذتبخش بود. برزو نیک نژاد همچون دخترش مراقب من بود، من بازیگر کم سابقه‌ای در سینما هستم و در بسیاری از مواقع شاید کم می‌آوردم و نمی‌توانستم برخی سختی‌ها را تحمل کنم، اما نیک‌نژاد به عنوان یک کارگردان همواره به من دلگرمی می‌داد و باعث می‌شد نخستین تجربه جدی سینمایی خود را پشت سر بگذارم.

 

او ادامه داد: تجربه بازی در فیلم «دوزیست» برای شخص من بسیار سخت بود، این فیلم سخت‌ترین تجربه من در بازیگری و تمام کارنامه کاری‌ام است، از حق نگذریم بازیگران دیگر به شدت برای عبور از این سختی و استرس مرا یاری کردند.

 

وی درباره همکاری با بازیگران چهره سینمایی تاکید کرد: در ابتدا فکر می‌کردم همکاری و همبازی شدن با بازیگران چهره خیلی سخت باشد، اما وقتی چند روز از فیلمبرداری گذشت متوجه شدم که اتفاقا همکاری با بازیگران حرفه‌ای تا چه حد لذتبخش است، زیرا همه عقیده داشتند که در یک اثر باید گروه بازیگران موفق عمل کرده و اثری متعادل را به نمایش گذاشته شود.

 

اخوان در همین رابطه خاطرنشان کرد: واقعیت امر از بازی در کنار چهره‌ها خیلی می‌ترسیدم، اما تمامی بازیگران فیلم سینمایی «دوزیست» در اولین گام به من کمک کردند، در این میان ستاره پسیانی در لحظه به لحظه فیلم به من کمک کرد.

الهام اخوان بازیگر نقش گوهر در سریال باخانمان

بازی در نقش گوهر در سریال باخانمان

سریال باخانمان دومین همکاری الهام اخوان با بروز نیک نژاد است. او درباره نقش گوهر به جام جم می‌گوید: در ابتدا خیلی ارتباط با فضای کمدی سریال نمی‌گرفتم، اما آرام آرام با فضای سریال و نقشم ارتباط گرفتم و برایم ملموس شد.

در این سریال نقش گوهر را بازی می‌کنم که یک دختر نخبه از طبقه پایین شهر است. او دختر باهوشی است که مرتب مراقب خانواده‌اش است، زیرا خانواده تا حدودی بی‌خیال هستند و او حواسش به آنهاست.

 

وی ادامه می‌دهد: در مجموع شخصیت این دختر لایه‌هایی دارد که برایم جذاب بود. البته گوهر یک دختر امروزی هم است، در واقع نگاهش علی‌السویه نیست و به همه چیز نگاه جدی دارد. تقابل روابط او و خانواده‌اش منجر به خلق موقعیت‌های جذابی می‌شود که به نظرم تماشای آنها خالی از لطف نیست. امیدوارم مردم از تماشای سریال لذت ببرند و دوستش داشته باشند. در مجموع شخصیت‌های این سریال شیرین هستند و در موقعیت‌های بانمکی قرار می‌گیرند.

 

این هنرمند در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که همیشه نقش جدی بازی ‌کرده‌اید، از بازی در یک سریال کمدی نگران نبودید؟ توضیح می‌دهد: راستش روزهای اول نگران بودم، زیرا برای مخاطبان احترام زیادی قائل هستم و برایم مهم است. دلم نمی‌خواهد به گونه‌ای بازی کنم که مردم دوست نداشته باشند. به همین دلیل نگران بودم، اما همان‌طور که تاکید کردم، به مرور و با پیشرفت قصه این نگرانی برطرف شد. البته آقای نیک‌نژاد نقش بسیار مهمی داشت و مرتب این اطمینان را می‌داد که می‌توانم نقشم را درست ایفا کنم.

 

وی می‌افزاید: او خیلی خوب راهنمایی می‌کند تا حس‌های‌مان درست باشد. علاوه‌بر آن شنونده پیشنهادهای‌مان است و تعامل بسیار خوبی در صحنه حاکم است. نقش پدر و مادرم را هم در این سریال آقای حسن پورشیرازی و خانم شهره لرستانی بازی می‌کنند.

 

اخوان عنوان می‌کند: البته با خانم لرستانی و دیگر دوستان صمیمی شده‌ایم، این فضای صمیمیت به محیط کار خلاصه نمی‌شود، در بیرون هم ادامه دارد و از او خیلی یاد گرفته‌ام. همچنین کار با آقای پورشیرازی برایم موهبت بزرگی بود، زیرا از او هم خیلی یاد گرفته‌ام، چند سکانس حسی با ایشان داشتم که برایم خیلی جالب بود. در مجموع خوشحالم با این پروژه همکاری می‌کنم و تجارب خوبی به دست آوردم.

 

بازیگر نقش گوهر می‌افزاید: کار با آقای نیک‌نژاد تجربه عالی‌ای برایم فراهم کرد و علاوه‌بر این‌که ژانر کمدی را تجربه کردم، چیزهای زیادی نیز از چنین کارگردان خوش‌ذوقی آموختم. او کاری با من کرد که با دوربین دوست باشم و واهمه‌ای نداشته باشم. به همین دلیل هر روز حضورم در سریال باخانمان تجربه فوق‌العاده‌ای است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.