2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کرونای انگلیسی چه تفاوتی با کرونای چینی دارد

کرونای انگلیسی چه تفاوتی با کرونای چینی دارد

آیا کرونای انگلیسی خطرناک تر است؟ این ویروس چه تغییراتی کرده است؟

دوات آنلاین -شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس خیلی ها را نگران کرده است. به گفته متخصصان این ویروس قدرت سرایت بیشتری نسبت به کرونای چینی دارد. نوع جدید کرونا تاکنون علاوه بر انگلیس  در کشورهای استرالیا، آلمان و هلند نیز دیده شده است. به گفته دکتر سید علیرضا ناجی تغییر دوره بیماری و یا وخیم‌تر شدن شرایط بیماران از جمله مواردی است که باید مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد اما تاکنون چه تفاوت هایی میان این نوع جدید با کرونای چینی کشف شده است؟

 

در کرونای چینی هر فرد آلوده به طور متوسط 1.2 نفر را به کرونا مبتلا می کند در حالی که این رقم در ویروس جهش یافته به 2 نفر به ازای هر یک مبتلا افزایش یافته است.

تفاوت کرونای چینی با کرونای انگلیسی

همچنین کرونای چینی در کودکان قدرت بیماری زایی پایینی داشت حال آن‌که کرونای انگلیسی در کودکان قدرت بیماری زایی بالایی دارد.

 

سومین تفاوت این است که کرونای چینی برای سالمندان خطرناک تر بود اما کرونای انگلیسی برای جوانان مهلک تر است.

 

چهارمین تفاوت مهم این دو نوع ویروس این است که کرونای چینی تا یک هفته بعد از ابتلای فرد قابل تشخیص است اما در کرونای انگلیسی کار تشخیص ممکن است حتی ماه ها زمان ببرد.

نشانه های کرونای انگلیسی چیست

کرونای انگلیسی چه علائمی دارد

شروین شکوهی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «ویروس جهش یافته انگلیسی چه خصوصیاتی دارد؟»، اظهار داشت:علائم خاصی ندارد؛ البته تغییرات زیادی در کرونا ویروس اتفاق می‌افتد،اما این تغییری که ایجاد شده بزرگ و واضح بوده است.

 

وی ادامه داد:این تغییر منجر شده تا سرعت تزاید ویروس بیشتر شود و منجر می‌شود در زمانی که در حلق تقسیم شده و همچنین بعد از آنکه وارد ریه می‌شود، سرعت تقسیم ویروس زیاد شود.

 

شکوهی بیان داشت: وقتی سرعت تقسیم زیاد شود، منجر به افزایش تعداد ویروس شده و این تعداد که زیاد شود، امکان انتقال ویروس را به اطرافیان بیشتر می‌کند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.