2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
فرشته حسینی، بازیگر نقش لیلا در سریال قورباغه کیست

فرشته حسینی، بازیگر نقش لیلا در سریال قورباغه کیست

زندگینامه فرشته حسینی که در سریال قورباغه نقش لیلا را برعهده دارد در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -فرشته حسینی، بانوی هنرمند افغان تبار است که در سریال قورباغه نقش لیلا را بازی کرده است. کارنامه این بازیگر توانا نشان می دهد او در انتخاب هایش موفق عمل می کند و وقتی نامش را در تیتراز می بینیم می توانیم امیدوار باشیم به تماشای فیلم خوبی نشسته ایم. با بیوگرافی حسینی بیشتر آشنا شوید.

 فرشته حسینی، بازیگر نقش لیلا در سریال قورباغه

فرشته حسینی؛ هنرمندی افغان تبار

فرشته حسینی متولد 6 اردیبهشت سال ۱۳۷۶ است. او از پدر و مادری افغان، در تهران به دنیا آمد. به نوشته ایمنا پدر و مادرش حدود ۳۰ سال پیش به دلیل جنگ از افغانستان به ایران آمده و در تهران ساکن شدند.

 

حسینی بازیگری را از سن کم و با رفتن روی صحنه تئاتر شروع کرد. ضمن این‌که به کسب دانش و مهارت در این زمینه نزد استادانی مانند اصغر محبی، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان پرداخت.

 

اولین تجربه سینمایی حسینی

فرشته حسینی در سال 1395 یعنی در سن 18 سالگی برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در فیلم رفتن بازی کرد. این فیلم ساخته نوید و جمشید محمودی، کارگردانان افغان تبار سینمای ایران است. فیلم رفتن قصه عشق دو شخصیت به نام های فرشته و نبی است که حسینی نقش فرشته را در آن بازی می کرد و به خاطر بازی خوبش در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد. به این ترتیب اولین گام را در سینما خیلی محکم برداشت.

 

حرفه ای در سینما

فرشته حسینی به بازیگری کاملا حرفه ای در سینما تبدیل شده است. او دو سال بعد از فیلم رفتن در فیلم یلدا به کارگردانی مسعود بخشی بازی کرد.

 

او در همان سال در فیلم شکستن همزمان بیست استخوان ساخته جمشید محمودی نیز بازی کرد. حسینی در همان سال 97 در فیلم سونامی به کارگردانی میلاد صدرعاملی نیز ظاهر شد.

 

او پس از آن که سالی پرکار را سپری کرد در سال 98 در فیلم هفت و نیم ساخته نوید محمودی بازی کرد.

 فرشته حسینی، بازیگر نقش لیلا در سریال قورباغه

بازی در نقش لیلا در سریال قورباغه

فرشته حسینی تاکنون در تلویزیون بازی نکرده و سریال قورباغه اولین مجموعه ای است که او در آن حضور دارد و یکی از نقش های اصلی یعنی نقش لیلا را به عهده گرفته است.

 فرشته حسینی، بازیگر نقش لیلا در سریال قورباغه

ناخشنودی های فرشته حسینی

به نوشته ایمنا این بازیگر چندی پیش در فضای مجازی نوشته: "متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟ "

 

در بخش دیگری از این دل‌نوشته آمده بود: "این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود. "

 

اعتراضات این بازیگر به نگاه‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز در جامعه، تنها به انتشار یک دل‌نوشته ختم نشد. حسینی در گفتگویی که به بهانه اکران فیلم سینمایی سونامی انجام داد، ابعاد دیگری از این تبعیض‌ها را آشکار نمود. او در بخشی از گفتگویش عنوان کرد: "وقتی به هر دلیلی که برای ما دلیلش جنگ بوده به کشوری پناه می‌بری و پناهنده می‌شوی، در همه کشورها این‌طور است که بعد از گذشت چند سال شما شهروند آن کشور جدید می‌شوید و طبق قوانین آنجا زندگی می‌کنید. من فکر می‌کنم این که تو در یک کشور به دنیا بیایی و مالیات هم بپردازی و از طرف تو وظایف شهروندی اجرا شود، ولی چیزهایی که دریافت می‌کنی آن حقوق واقعی تو نیست، به نظرم باید خیلی روی این مساله حرف زده شود. "

 

حسینی در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: "خیلی از دوستان من ازدواج‌های افغان ایرانی داشتند. اگر یک دختر افغان با یک پسر ایرانی ازدواج می‌کرد که همه چیز حل بود، اما اگر برعکسش بود واقعاً مشکلات زیادی داشتند. فرزندان آنها در مدارک، مدرسه، بیمارستان و غیره به مشکل می‌خورند. چرا وقتی من اینجا به دنیا آمدم و بزرگ شدم باید به افغانستان بروم که هیچ وقت ندیدمش؟ اصلاً با آن کشور آشنایی ندارم ولی باید تنها به آنجا بروم و از آنجا پاسپورت بگیرم؟ من با یک سری از دوستان ایرانی‌ام فیلم پیانیست را می‌بینیم. واکنش آنها این است که چقدر آدم‌ها می‌توانند نژادپرست باشند؟ این را حس می‌کنند ولی این که در کنار خودت این اتفاق می‌افتد، در استخرها و حتی گاهی پارک‌ها اجازه نمی‌دهند افغان‌ها بروند، اینها را متوجه نمی‌شوند. "

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.