2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی نگین صدق گویا بازیگر نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان

بیوگرافی نگین صدق گویا بازیگر نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان

نگین صدق گویا چند سالی است از بازیگری دور شده است. با بازیگر نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -نگین صدق گویا که در سریال به کجا چنین شتابان نقش کتایون را بازی کرده، بازیگری بسیار توانا است که البته چند سالی است او را کمتر دیده این. بیوگرافی این بانوی هنرمند را بخوانید.

 

زندگینامه نگین صدق گویا

نگین صدق گویا متولد 8 اسفند سال 1349 است. او در تهران به دنیا آمده، در رشته اقتصاد درس خوانده و سپس وارد دنیای بازیگری شده است. خواهر نگین هم بازیگر است. شیرین بینا خواهر او است که نام هنری خود را از نام فامیل شوهرش برداشته است.

نگین صدق گویا بازیگر نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان

اولین تجربه بازیگری

نگین صدق گویا اولین بار در سال 1384 در فیلم کاغذ دیواری زرد بازی کرد اما اولین تجربه جدی  حرفه ای او در دنیای سینما در سال 1371 با فیلم تیک تاک ساخته محمدعلی طالبی رقم خورد. نکته جالب این که او در این فیلم با خواهرش هم بازی شد و در واقع تیک تاک اولین تجربه مهم شیرین بینا نیز محسوب می شود.  

 

صدق گویا در نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان

اولین سریال تلویزیونی صدق گویا مجموعه شن‌های کف رودخانه نام داشت که یوسف سید مهدوی آن را ساخته و از شبکه 3 پخش شد.

 

صدق گویا بعد از آن در سریال های زیادی حضور داشت اما بازی در نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان یکی از نقاط عطف کارنامه هنری او محسوب می شود . بانوی بازیگر توانست در این نقش به خوبی بدرخشد.

 

سایر سریال های صدق گویا به این شرح است:

۱۳۹۴    ساعت صفر         

۱۳۹۰    لبه آتش  

۱۳۸۸    به کجا چنین شتابان

۱۳۸۷    بهشت و بهار

۱۳۸۵    شکر تلخ 

۱۳۸۴    و خداوند عشق را آفرید       

۱۳۸۳    شبی از شب‌ها

۱۳۸۲    آتش سرد

۱۳۸۰    دیوار شیشه ای

۱۳۷۹    همسفر   

۱۳۷۸    ایستگاه

نگین صدق گویا بازیگر نقش کتایون در سریال به کجا چنین شتابان

دوری از جنجال

این بازیگر درباره سکوت خبری خود در سالهای جاری به میزان گفته بود: من وقتی کاری ندارم و در فیلمی بازی نمی کنم نیازی هم نمی بینم که در صدر اخبار باشم. وقتی می توانم از خود خبری بدهم که برای یک فیلم از من دعوت شده باشد یا در سریالی به ایفای نقش بپردازم.

 

وی درباره حضور خود در فضای مجازی تاکید کرد: من در اینستاگرام صفحه شخصی دارم و به داشتن فالوور های زیاد اعتقادی ندارم. برخی اشخاص فالوور ده میلیونی دارند اما اکثر این فالوورها تقلبی و غیر واقعی هستند. یکبار صفحه اینستاگرام من هک شده بود، در همان زمان بسیاری با من تماس می گرفتند و پیشنهاد خرید پیج ده میلیون فالووری می دادند. به شخصه معنی این نوع جذب طرفدار را نمی شناسم زیرا معتقدم آنچه مهم است حضور واقعی افراد است و می خواهم کسانی که واقع دوست دارند پیج مرا تعقیب کنند.

 

صدق گویا با تاکید شخصی بودن صفحات مجازی خاطرنشان کرد: واقعیت امر من به عنوان یک بازیگر مجبور نیستم در مورد تمام مسائل نظر دهم. صفحه اینستاگرام من فضایی برای اشتراک برخی آثار و سلایق شخصی من است و دوست ندارم در مورد برخی مسائل سیاسی یا غیره که درخصوص آنها تخصصی ندارم نظر بدهم.

 

کارنامه سینمایی نگین صدق گویا

صدق گویا در سینما نیز کارنامه پرباری دارد البته چند سالی است که در هیچ فیلمی ظاهر نشده است. وی دلیل رد پیشنهادات خود را اینگونه توصیف کرد: برخی پیشنهادات را در درجه اول به دلیل کیفیت فیلمنامه نپذیرفتم اما برخی پیشنهادات هم بوده که از فیلمنامه خوشم آمده اما به دلیل کمرنگ و فرعی بودن نقش آن را نپذیرفتم.

 

او تاکنون در فیلم های زیر بازی کرده است:

دعوت (فیلم ۱۳۸۷)

مانا (۱۳۸۷)

زمانی برای دوست ‌داشتن (۱۳۸۶)

خواستگار محترم (۱۳۸۵)

ابراهیم خلیل‌الله (۱۳۸۴)

انتخاب(۱۳۸۳)

رأی باز (۱۳۸۱)

واکنش پنجم(۱۳۸۱)

خلبان (۱۳۷۶)

زن امروز (۱۳۷۵)

عاشق فقیر (۱۳۷۴)

عبور از خط سرخ (۱۳۷۴)

بی‌قرار (۱۳۷۳)

تیک تاک (۱۳۷۱)

کاغذ دیواری زرد (۱۳۸۴)

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
فاطمه 1399/11/04
من‌نفش‌های‌خانم‌صدق‌گویا‌رو‌خیلی‌دوست دارم مخصوصا‌در‌سریال‌به‌کجا‌چنین‌شتابان امیدوارم‌همیشه‌موفق‌وپیروز‌باشن
لعیانیک خصال ازاراک 1399/10/28
سلام من ازنقش های خانم(نگین صدق گویا)خیلی خوشم اومده حتی توسریال(به کجاچنین شتابان)موقعی که داشتن با(فریدون. یونس‌. غلامی.وخودش)فرارمیکردن خیلی خوب نقشی که هم حاملگی اش روخیلی عالی بازی کرده خم راه میرفت. بالاخره خوب بود دیگه حرف نداشتن هیچ کردم از بازیگراشون انشاالله که درکارهمه بازیگران خوب موفق باشن خدانگهدار🤣😃😄😘😍🤩

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.