2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
اتهام قتل عمد در پرونده خواننده زیرزمینی

اتهام قتل عمد در پرونده خواننده زیرزمینی

حمید صفت متهم است پدرخوانده اش را به قتل رسانده است.

دوات آنلاین -حمید صفت، خواننده زیرزمینی از سوی بازپرس پرونده به اتهام قتل عمد پدرخوانده‌اش مجرم شناخته شد. قرار مجرمیت متهم درحالی صادر شد که پزشکی قانونی اعلام کرده‌بود عمل وی کشنده نبوده و به همین دلیل متهم با قرار وثیقه آزاد بود.

 

به نوشته روزنامه جوان  ۲۴‌مرداد‌سال‌۹۶ بود که مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد ۶۶‌ساله‌ای به نام هوشنگ در یکی از بیمارستان‌ها با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌های مأموران در بیمارستان نشان داد مرد سالخورده چند روز قبل در درگیری با پسر خوانده‌اش به نام حمید‌صفت خواننده زیر زمینی زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.

 

دستگیری حمید صفت

بنابراین حمید صفت به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران به اتهام قتل پدرخوانده‌اش دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. متهم در بازجویی‌ها به درگیری با پدرخوانده‌اش اعتراف کرد، اما مدعی شد که ضربه‌ای به او نزده است. وی گفت که رابطه‌اش با پدرخوانده‌اش خوب بوده و با هم مشکلی نداشته‌اند و روز حادثه به خاطر مادرش با او درگیر شده است. متهم ادعا کرد هوشنگ با مادرش درگیر شده و اوهم به هواخواهی از مادرش با هوشنگ مشاجره کرده، اما در مرگ او دخالتی نداشته است.

 

درحالی که پزشکی قانونی در نخستین اظهار نظر علت مرگ هوشنگ را خونریزی وآسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت اعلام کرده‌بود، متهم به دستور بازپرس پرونده روانه زندان رجایی‌شهر کرج شد، اما این پایان ماجرا نبود تا اینکه وکیل وی به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد و در نتیجه در کش و قوس نظریه‌های پزشکی قانونی متهم با قرار وثیقه ۶۰۰‌میلیون تومانی از زندان آزاد شد. پس از این اولیای‌دم اعتراض کردند که در نهایت هیئت ۹‌نفره پزشکی قانونی اعلام کرد عمل متهم نوعاً کشنده نبوده و بیماری هوشنگ هم در مرگ او نقش داشته‌است و بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد، اما دوباره با اعتراض اولیای‌دم برای تحقیق بیشتر به دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

 

بنابراین قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه‌سوم دوباره از پزشکی قانونی درخواست کرد وضعیت جسمی و بیماری فرد فوت شده را دوباره بررسی و اعلام کنند تا اینکه هیئت ۱۱‌نفره پزشکی قانونی وضعیت جسمی و بیماری هوشنگ را تیرماه امسال به بازپرس اعلام کرد که مشخص شد بیماری هوشنگ هم در مرگش نقش داشته است، بدین ترتیب بازپرس هم حمید صفت را به دادسرا احضار شد و طبق نظریه پزشکی قانونی آخرین دفاع وی را گرفت.

 

قتل عمد

متهم در آخرین دفاع دوباره مدعی شد که پدر خوانده‌اش را دوست داشته و روز حادثه هم در مرگ او دخالتی نداشته‌است. در حالی که متهم در بازجویی‌ها مدعی شده‌بود از بیماری پدر خوانده‌اش بی‌خبر بوده، اما تحقیقات نشان داد وی در جریان بیماری هوشنگ بوده است و در نهایت چند روز قبل پس از انجام تحقیقات تکمیلی و با توجه به اوراق و محتویات پرونده و اقرار‌های متهم درباره درگیری با پدر خوانده‌اش بازپرس جنایی بر اساس بند «پ» ماده‌۲۹۰ قانون مجازات اسلامی کیفرخواست حمید صفت را به جرم قتل عمد پدر خوانده‌اش صادر کرد.

 

در بند «پ» ماده‌۲۹۰ قانون مجازات اسلامی درباره عمدی بودن عمل متهم آمده‌است «هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن نمی‌شود لکن درخصوص مجنی علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود، مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنی علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد.» بنابراین حمید صفت که در حال حاضر با وثیقه آزاد است به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران به جرم قتل عمد پدرخوانده‌اش محاکمه می‌شود و بر اساس نظر هیئت قضایی قرار قانونی آن تغییر می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.