2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
شیلا خداداد چگونه توانست سلبریتی پرطرفدار شود

شیلا خداداد چگونه توانست سلبریتی پرطرفدار شود

شیلا خداداد هنوز با نقش سیتا در مسافری از هند به یاد آورده می شود اما او برای سلبریتی شدن مسیری طولانی را طی کرد.

دوات آنلاین -شیلا خداداد بیشتر شهرتش را به خاطر بازی در نقش دختری هندی به نام سیتا در سریال مسافری از هند به دست آورد اما قبل از این‌که در این سریال ایفای نقش کند کارنامه خوبی داشت و در واقع یک شبه بازیگر نشد.

 

شروع به کار شیلا خداداد

شیلا خداداد که متولد 14 آبان سال 1359 است در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۷۸ به دانشگاه راه یافت. در دانشگاه آزاد رشته شیمی محض را برگزید و در این رشته شروع به تحصیل کرد. او از سال 78 با بازی در فیلم اعتراض ساخته مسعود کیمیایی وارد عرصه بازیگری شد. طبیعی است که در ابتدا او نقش اصلی را نداشت اما حضور در فیلمی به کارگردانی کیمیایی و با بازی چهره های مطرحی مانند داریوش ارجمند، محمدرضا فروتن، مهدی فتحی، بیتا فرهی و ... فرصت خوبی برای بازیگر جوان بود تا بتواند خودش را به دنیای سینما معرفی کند.

 

او یک سال بعد در فیلم آبی بازی کرد. این بار نیز او با کارگردانی مطرح یعنی حمید لبخنده کار کرد و هدیه تهرانی، بهرام رادان و حسن جوهرچی از بازیگران اصلی این فیلم بودند.

 

خداداد در سال 80 در فیلمی از علی ژکان به نام عیسی می آید نقش آفرینی کرد و یک سال بعد در فیلم قلب‌های ناآرام ساخته مجید مظفری او را دیدیم.

شیلا خداداد در نقش سیتا در سریال مسافری از هند

شهرت شیلا خداداد با سیتا

شیلا خداداد تا سال 81 در ۴ فیلم سینمایی بازی کرده بود اما هنوز نتوانسته بود به شهرت برسد تا این که سریال مسافری از هند با بازی او پخش شد. این سریال بسیار پرطرفدار بود و خداداد نیز یکی از نقش های اصلی آن را برعهده داشت. او نقش دختری هندی را بازی می کرد. همین نقش متفاوت و ماجراهایی که برای سیتا پیش می آمد باعث شد شیلا خداداد خیلی سریع مشهور شود و از آن به بعد نامش در ذهن ها بماند.

 

همین محبوبیت او باعث شد در سال 83 بتواند نقش اصلی فیلم ازدواج به سیک ایرانی ساخته حسن فتحی را به دست بیاورد. این فیلم نیز پرببیننده بود و بر محبوبیت و شهرت خداداد افزود. از آن پس این بانوی هنرمند حرکت به سوی موفقیت بیشتر را شروع کرد البته بیشتر در سینما فعالیت داشت و در دو سال متولی در فیلم های آکواریوم ساخته ایرج قادری و سوغات فرنگ ساخته کامران قدکچیان حضور یافت.

شیلا خداداد یک سلبریتی محبوب است

سال پرکار شیلا خداداد

خداداد که با بازیگری مطرح تبدیل شده بود در سال 1387 بسیار پرکار بود. او در این سال در  7 فیلم سینمایی زیر بازی کرد:

 

اخراجی‌ها ۲ ساخته مسعود ده‌نمکی

پسر تهرانی ساخته کاظم راست‌گفتار

پاتو زمین نذار ساخته ایرج قادری       

پسر آدم، دختر حوا ساخته رامبد جوان

خیابان بیست و چهارم ساخته سعید اسدی

سایه وحشت ساخته عماد اسدی          

یک اشتباه کوچولو ساخته محسن دامادی           

 

او در همین سال در سریال پیامک از دیار باقی نیز حضور یافت. این سریال که ساخته سیروس مقدم است مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و در واقع دومین حضور خداداد در تلویزیون هم با موفقیت همراه بود.

 

شیلا خداداد غیر از مسافری از هند و پیامک از دیار باقی فقط یک سریال تلویزیونی دیگر دارد. مجموعه بیمار استاندارد به کارگردانی سعید آقاخانی که نوروز سال 95 از شبکه یک پخش شد.

 

4 فیلم سینمایی دیگر

شیلا خداداد در 4 فیلم دیگر نیز بازی کرده که  سه فیلم سن پطرزبورگ ، زمهریر و زنان ونوسی، مردان مریخی مربوط به سال های 88 و 89 می شود و بعد از آن او تا سال 94 در هیچ کاری حاضر نشد و بازی نکرد اما در آن سال در فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا حضور یافت.

شیلا خداداد در کنار همسر و دو فرزندش

شیلا خداداد در شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی

خداداد در شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشته و در دو سریال گلشیفته و هیولا بازی کرده است. در واقع سریال هیولا تاکنون آخرین کاری است که این بازیگر جلوی دوربین رفته و فعلا کار تازه ای از او را شاهد نیستیم. البته خداداد غیر از بازیگری ترجمه نیز می کند و کتاب بعضی رازها را نباید نگه داشت را که درباره آزار جنسی کودکان است با ترجمه او در سال 98 منتشر شد.

 

او همچنین در فضای مجازی پرطرفدار است و بیشتر عکس هایی از خود، همسر و دو فرزندش را به اشتراک می گذارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.