2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
قرارگاه آسیب های اجتماعی توفیقی نداشت

قرارگاه آسیب های اجتماعی توفیقی نداشت

این قرارگاه به منظور جمع آوری متکدیان، کودکان کار و...بوده و اگر بخواهیم عملکرد این قرارگاه‌ها را با وضعیت مطلوب مقایسه کنیم که دیگر بر سر چهار راه‌ها متکدیانی دیده نشوند، می توان‌گفت توفیقی نداشته است.

دوات آنلاین- اردیبهشت سال 94 بود که عیسی فرهادی، فرماندار تهران، خبر از تشکیل قرارگاهی برای آسیب‌های اجتماعی داد؛ قرارگاهی که تمام نهادهای مسئول را زیر یک سقف جمع می‌کرد تا فکری برای آسیب‌های رو به افزایش بکنند. 

قرار بود سازمان بهزیستی، استانداری، شهرداری، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های مرتبط در این قرارگاه حضور داشته باشند. 

حالا با گذشت بیشتر از 2 سال از مطرح شدن موضوع ایجاد قرارگاه آسیب‌های اجتماعی، مسئولان وزارت کشور هم می‌گویند این قرارگاه توفیقی نداشته است. 

رضا محبوبی، معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفته است: قرارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

محبوبی با بیان اینکه مدیریت اجتماعی سابق شهرداری همکاری خوبی با  شورای اجتماعی وزارت کشور در اجرای طرح قرارگاه‌ آسیب‌های اجتماعی نداشت، گفت: با استقرار  مدیریت جدید و از سال گذشته این طرح اجرا و در تهران نیز راه اندازی شده است.این قرارگاه‌ها کاملا از مراکز بهاران و گرمخانه‌ها جدا هستند. در حقیقت این قرارگاه به منظور جمع آوری متکدیان، کودکان کار و...بوده و اگر بخواهیم عملکرد این قرارگاه‌ها را با وضعیت مطلوب مقایسه کنیم که دیگر بر سر چهار راه‌ها متکدیانی دیده نشوند، می توان‌گفت توفیقی نداشته است.

او در ادامه به بیان مشکلات قرارگاه آسیب‌های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی این قرارگاه شناسایی فاقدان هویت است که در مسیر غربالگری و ساماندهی قرار می‌گیرند، البته بیشتر افرادی که هویت آنان مشخص می‌شود اتباع ایرانی نیستند و  با توجه به اینکه ضعف در قوانین راجع به اتباع نیز وجود دارد و دارای ضوابط خاص است، در حقیقت محدودیت‌های قانونی در این مشاهده می‌شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.