2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پنهان‌کاری، باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌شود

پنهان‌کاری، باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌شود

آمارهای دقیقی از آسیب‌های اجتماعی ارائه نشده و گاهی در این آمارها هم تناقض وجود داشته که این موضوع نشانه نپذیرفتن آسیب‌های اجتماعی است

دوات آنلاینسال‌های 84 تا 92، سال کتمان انواع آسیب‌های اجتماعی بود، آمار معتادان به اشتباه حدود یک میلیون نفر عنوان شد، در حالیکه این تعداد بیش از دو میلیون نفر بود، وجود دانش‌آموزان معتاد به کلی انکار شد، زنان آسیب‌دیده به‌کلی نادیده گرفته شدند و... . 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید می‌کند که پنهان کاری و سرپوش گذاشتن راهکار مناسبی برای کنترل آسیب های اجتماعی نیست.

شکور پورحسین با ابراز نگرانی از روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در کشور درباره اظهارات معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مبنی بر اینکه سیاست دولت یازدهم برخلاف دولت‌های گذشته کنار گذاشتن سرپوش بر آسیب‌های اجتماعی است، گفت: هر چند در تمامی دولت‌ها ضعف‌هایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود داشته اما دولت‌های سابق مانند دولت یازدهم تلاش موثری برای مدیریت آسیب های اجتماعی داشته‌اند البته ممکن است برخی از آسیب‌ها در اولویت رسیدگی دولت‌ها نبوده باشد.

او با بیان اینکه پنهان کاری و سرپوش گذاشتن راهکار مناسبی برای کنترل آسیب های اجتماعی نیست، به خانه ملت گفت: متاسفانه آمارهای دقیقی از آسیب‌های اجتماعی ارائه نشده و گاهی در این آمارها هم تناقض وجود داشته که این موضوع نشانه نپذیرفتن آسیب‌های اجتماعی است به عنوان مثال در ماه‌های اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار بیکاران را 3 میلیون و 600هزار نفر اعلام در حالی که مرکز پژوهش‌های مجلس این آمار را 7 میلیون و پانصد هزار نفر اعلام کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در این رابطه نیاز است در مورد آسیب‌های اجتماعی شفاف‌سازی شده و با برنامه‌ریزی مناسب و بودجه کافی در جهت مبارزه با آنها گام برداشت. 

پورحسین با یادآوری پیش بینی کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی در برنامه ششم، گفت: ریشه تمامی آسیب های اجتماعی فقر و مشکلات اقتصادی بوده و در واقع در حال حاضر تعداد زیادی از مردم برای تامین معیشت دچار مشکل هستند از این رو تا مشکلات سد راه تولید و اشتغال مرتفع نشود و با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی رشد اقتصادی تحقق نیابد نمی توان در جهت کاهش 25 درصدی آسیب  های اجتماعی گام برداشت. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.