2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
گزارش «سیگار» درباره سو استفاده جنسی نیروهای دولتی افغانستان از کودکان

گزارش «سیگار» درباره سو استفاده جنسی نیروهای دولتی افغانستان از کودکان

رئیس اداره بازرسی ویژه برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که گزارشی را در مورد استفاده جنسی از کودکان در پلیس افغانستان و همدستی مسئولان محلی در این قضیه، به کنگره آمریکا ارائه کرده است.

دوات آنلاینرئیس اداره بازرسی ویژه برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که گزارشی را در مورد استفاده جنسی از کودکان  در پلیس افغانستان و همدستی مسئولان محلی در این قضیه، به کنگره آمریکا ارائه کرده است.

سیگار روز سه شنبه اول اوت، در متنی که همزمان با این گزارش منتشر شده نوشته است که در گزارش، این پرسش مطرح شده که آیا کودک آزاری که در پلیس افغانستان یک روش جا افتاده است، هنوز هم در میان نیروهای امنیتی افغان رواج دارد یا نه ؟

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  اداره سیگار میخواهد این را هم بداند که آیا مسئولان آمریکایی، از سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان که نیروهای امنیتی را آموزش میدهند در خواست کرده‌اند که موارد عینی از کودک آزاری در پلیس افغان را نادیده بگیرند یا نه؟

 سیگار در ادامه نوشته است که «شماری از مسئولان افغان، در جلب و جذب کودکان و نوجوانان توسط نیروهای امنیتی و استفاده جنسی از آنان همدست هستند.»

بر اساس گزارش این سازمان، دولت افغانستان که از سوی آمریکا حمایت می شود، تا کنون نه تنها هویت قربانیان کودک آزاری را بدست نیاورده بلکه در بعضی موارد، خود قربانیان کودک آزاری را بازداشت کرده و تحت تعقیب قرار داده است. اداره سیگار از این موضوع هم انتقاد کرده که قربانیان کودک آزاری، تحت محافظت دولت قرار نگرفته اند و در دوران تهیه گزارش، تنها یک پناهگاه دولتی برای این قربانیان وجود داشته است.

وزارت دفاع آمریکا و دولت افغانستان از پاسخ دادن به پرسش های خبرگزاری فرانسه در مورد این گزارش  خودداری کرده‌اند، اما این خبرگزاری می گوید قوانین آمریکا، کمک نظامی به نیروهای خارجی عامل چنین تخطی‌هایی را ممنوع کرده است.

دولت افغانستان روز ۲۰ ژوئن اعلام کرد که طرح جدید قانونِ جزایی از جمله مجازات برای کودک آزاری را به پارلمان ارائه کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.