2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
پذیرش زنانی که دچار خشونت شده‌اند در خانه‌های امن

پذیرش زنانی که دچار خشونت شده‌اند در خانه‌های امن

ورود به این خانه‌ها از طریق مراکز فوریت‌های اجتماعی، خط 123 و مراکز مداخله در بحران است و در صورتی که قبلا زنان دچار خشونت خانگی شده‌اند پذیرش در این مراکز انجام می‌شود

دوات آنلاین-مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی روانشناختی و توانمندسازی اجتماعی از اهداف تشکیل خانه‌های امن در کشور است که بایستی نقش آفرینی زنان در جامعه افزایش یابد.

فریبا درخشان‌نیا در آیین افتتاح خانه امن در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه آغاز به کار خانه‌های امن در کشور از سال 92 آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر هفت مرکز دولتی در کشور وجود دارد و 15 مرکز غیر دولتی در دستور کار امسال است که تاکنون در 10 استان کشور خانه‌های امن افتتاح شده‌اند.

وی افزود: پروتکل‌های اجرایی آن‌ها تدوین شده و با توجه به آموزش‌ها مراحل غربالگری خشونت در سال گذشته با همکاری مراکز علوم پزشکی انجام شده و حمایت‌های روانی اجتماعی از زنان خشونت خانگی مدنظر قرار گرفته که باید امنیت برای دختران و زنان که خشونت خانگی را تجربه می‌کنند از طریق این مراکز انجام شود.

درخشان‌نیا گفت: ورود به این خانه‌ها از طریق مراکز فوریت‌های اجتماعی، خط 123 و مراکز مداخله در بحران است و در صورتی که قبلا زنان دچار خشونت خانگی شده‌اند پذیرش در این مراکز انجام می‌شود که کارشناسان روانشناسی، روانپزشک و مددکار اجتماعی در کنار آن‌هاحضور دارند و مباحث کارشناسی حقوقی و پزشکی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی روانشناختی و توانمندسازی اجتماعی مدنظر این خانه‌ها است که بایستی نقش آفرینی زنان در جامعه  افزایش یابد و باید به افراد در معرض خشونت کمک کرد تا توانمند شوند و بتوانند زندگی مستقلی را داشته باشند.

درخشان‌نیا خاطرنشان کرد: ماندن در این خانه‌ها بنا به دستورالعمل مشخص شده یک دوره چهار ماهه است که قابل تمدید بوده و افراد در معرض خشونت خانگی تا هشت ماه می‌توانند از خدماتی که در این خانه‌ها ارائه می‌شود، استفاده کنند.

 

منبع:ایسنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.