2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جهانگیری: اگر نقض برجام صورت گیرد ایران عکس‌العمل تند نشان می‌دهد

جهانگیری: اگر نقض برجام صورت گیرد ایران عکس‌العمل تند نشان می‌دهد

شرایط منطقه‌ای و جهانی روند مخاطره آمیزی را به وضوح نشان می‌دهد و آمریکا به دنبال این است که جا بیندازد ایران ناقض برجام است و اجماعی در ۱+۵ و جامعه جهانی علیه ایران راه بیندازد که تاکنون نیز موفق نبوده است

دوات آنلاین-معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مسئولیت هیات نظارت بر برجام گفت: اگر تشخیص داده شود که نقض برجام صورت گرفته، ایران عکس‌العمل تند نشان می‌دهد.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ما در شرایط پیچیده جهانی و منطقه ای قرار گرفته ایم، اظهارداشت: نقش آفرینی هایی که گروههای افراطی دارند و لابی صهیونیسم که از آغاز شکل گیری جمهوری اسلامی دنبال این بود جریان جهانی را علیه ایران اجماع کنند، منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: لابی صهیونیسم در این مدت تاثیرگذار بوده و توانسته است برخی کشورهای اسلامی را علیه ایران با خود همراه کند.

معاون اول رئیس جمهور در مورد دولت جدید آمریکا نیز گفت: شرایط منطقه‌ای و جهانی روند مخاطره آمیزی را به وضوح نشان می‌دهد و آمریکا به دنبال این است که جا بیندازد ایران ناقض برجام است و اجماعی در ۱+۵ و جامعه جهانی علیه ایران راه بیندازد که تاکنون نیز موفق نبوده است.

جهانگیری تصریح کرد: در کنار این توطئه ها، آمریکا سعی می کند فضای ایران را فضای پرریسک، پرخطر و بی ثبات نشان دهد.

وی با بیان اینکه هیات نظارت بر برجام توسط شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، گفت: اگر در برجام طرف مقابل اقدامی کند که کمیسیون نظارت تشخیص دهد خلاف برجام عمل کرده، ایران نیز عکس العمل تند نشان خواهد داد.

منبع:مهر

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.