2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
موگرینی:اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می‌کند
ظریف: ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد

موگرینی:اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می‌کند

ظریف همچنین با اشاره به آزمایش‌های موشکی کشورمان و نیز پرتاب ماهواره علمی سیمرغ و عدم مغایرت این اقدامات با قطعنامه ٢٢٣١، از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که مشترکا با آمریکا صادر شد انتقاد کرد

دوات آنلاین-در دیدار موگرینی و ظریف مسائل مربوط به اجرای برجام، روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به اجرای برجام، روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و اوضاع در منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که آمریکا در راه اجرای برجام ایجاد کرده است اظهار داشت: دولت جدید آمریکا بدنبال آن است تا نگذارد جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام استفاده نماید و این نقض متن برجام به شمار می‌رود. آقای ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد و اروپا لازم است در این خصوص هشیار باشد.

ظریف همچنین با اشاره به آزمایش‌های موشکی کشورمان و نیز پرتاب ماهواره علمی سیمرغ و عدم مغایرت این اقدامات با قطعنامه ٢٢٣١، از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که مشترکا با آمریکا صادر شد انتقاد کرده و آن را حرکتی در مسیر اشتباه توصیف کرد.

خانم موگرینی هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی گفت: جامعه بین الملل منافع مشترک با ایران در خصوص اجرای برجام دارد. اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می‌کند و این موضع مشترک تمامی کشور‌های اروپایی است. مواضع اتحادیه اروپا در این زمینه روشن است و ما تلاش داریم تا آمریکا را هم در برجام کنار خود داشته باشیم. وی تاکید کرد همه ما نیازمند اقدامات خردمندانه و متناسب هستیم.

در این ملاقات همچنین بر گسترش همکاری‌های ایران با مجموعه اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه‌های اقتصادی تاکید شد.

طرفین همچنین در خصوص موضوعات منطقه ای، سوریه و روند مذاکرات آستانه، تحولات در خلیج فارس، اوضاع در یمن و تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اسفبار مردم این کشور، بحرین، عراق، و مقابله با تروریسم تکفیری داعش نیز گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.