2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مرگ بنیتا با توجه به شرایط خاص طفل می‌تواند قتل عمد باشد
فرشید رفوگران، حقوقدان در گفت‌وگو با دوات:

مرگ بنیتا با توجه به شرایط خاص طفل می‌تواند قتل عمد باشد

احتمالا سارقان از عملی که مرتکب شده‌اند ترسیده‌ بودند و به این مسئله که هوا بسیار گرم است و ممکن است به کودک آسیب برسد توجه نکردند

دوات آنلاین-یک حقوق‌دان و وکیل دادگستری با اشاره به حادثه‌ای که برای بنیتا نوزاد 8 ماهه اتفاق افتاده‌ است گفت: هرچند آنچه اتفاق افتاده جرم است و بر مقصر بودن متهمان هم شکی نیست اما مسئله این است که باید توجه داشت هرکسی در برابر فرزندش مسئولیتی دارد و بر والدین است که از فرزندان خود مراقبت صحیح کنند و از آنها به خوبی نگهداری کنند.

فرشید رفوگران  به دوات گفت: در حادثه‌ای که برای بنیتا اتفاق افتاد و منجر به مرگ دلخراش او شد والدین او نباید کودک را در ماشین روشن و در حالی که در باز بوده‌ است رها می‌کردند. 

وی به بعد فرهنگی و عدم آموزش لازم جهت آمادگی افراد برای پدر و مادر شدن اشاره کرد و گفت: در هیچ رسانه‌ای نمی‌بینیم که به والدین آموزش بدهند چطور باید از فرزند خود نگهداری کنند و چه نکاتی را به او یادآور شوند یا اینکه با فرزندان زیر 5 سال خود چطور رفتار کنند از انجایی که والدین خود بلد نیستند ناخوداگاه شرایط را برای آسیب رساندن به کودک فراهم می‌کنند اگر در بیمارستان‌ها و تلویزیون به مردم آموزش داده شود که چطور باید فرزندان خود را نگهداری کنند قطعا آسیب‌هایی که کودکان را تهدید می‌کند بسیار کمتر خواهد شد.

این وکیل دادگستری  در مورداینکه آیا انچه در مورد بنیتا اتفاق افتاده قتل عمد است یا خیر گفت: هرچند که سارقان ادعا کرده‌اند ماشین را در محله‌ای نسبتا شلوغ رها کرده‌اند تا توجه رهگذران به آن جلب شود با توجه به عمل مجرمانه‌ آن‌ها و علم به این موضوع که کودک 8 ماهه قدرت دفاع و رهایی خود از شرایط به وجود آمده نداشته است مرگ این کودک می‌تواند قتل عمد محسوب می‌شود. اما چون اطلاعات دقیقی از پرونده ندارم نمی‌توانم به صورت دقیق در مورد آن اظهار نظر کنم، باید به این نکته توجه داشت که احتمالا سارقان از عملی که مرتکب شده‌اند ترسیده‌ بودند و به این مسئله که هوا بسیار گرم است و ممکن است به کودک آسیب برسد توجه نکردند  به نظر می‌رسد مجرمان هم چندان در جریان خطری که کودک را تهدید می‌کرده‌است نبوده‌اند  آنها متوجه این نکته نبودند که کودک ربایی کرده‌اند و باعث مرگ کودک می‌شوند در این موضوع هم خلا آموزش را به خوبی می‌بینیم چراکه حتی مجرمان هم جرایم دسته بندی کرده و مرتکب آن می‌شوند مثلا اگر  قانونی وجود داشت که مسئولیت همه شهروندان را در برابر کودکان زیر 5 سال مشخص می‌کرد و آموزش در این زمینه داده می‌شد سارقان هم به عملی که مرتکب می‌شدند آگاهی بیشتری داشتند و برای اینکه گرفتار مجازات سنگین‌تری نشوند موضوع را زودتر به پلیس اطلاع می‌دادند یا تصمیم دیگری بجز رها سازی کودک در گرما می‌گرفتند.

رفوگران خاطرنشان کرد: سارقان برای نجات جان این کودک با توجه به گرمای هوا و طفل بودن او باید در و پنجره‌های ماشین را باز یا کودک را نزدیک مسجد یا اداره پلیس رها می‌کردند. به احتمال زیاد زمانی که سارقان بنیتا را رها کرده‌اند کودک پس از کمی تقلا زیر صندلی‌‌های ماشین افتاده ‌است و هیچ یک از رهگذران متوجه این طفل نشده‌اند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.