2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
زن میانسال با مشارکت اجتماعی به جنگ با سرطان رفته است

زن میانسال با مشارکت اجتماعی به جنگ با سرطان رفته است

مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه را به همه توصيه مى‌كنم اما به نظر من براى جوانان و ميان‌سالان واجب است

دوات آنلاین-‌به سرطان مبتلا است؛ بیماری سخت، دردنک و آزاردهنده که ممکن است هر کسی را از پا بیندازد و ناامید کند اما او ترجیح داد با حفظ روحیه به جنگ با این بیماری برود. پوران اسماعیلی به‌صورت داوطلبانه به عضویت انجمن حامی درآمد. این انجمن برای بچه‌های مناطق محروم مدرسه می‌سازد و خدمات آموزشی ارایه می‌دهد. پوران می‌گوید با این کار احساس مفید بودن می‌کند و حالش بهتر است:

فعالیت‌های اجتماعی شما چه اثری در بهبود بیماری‌تان داشته؟

قطعا وقتى احساس رضايت از كار و اوقات خودت داشته باشى، انرژى درونى و نشاط را روى جسم خودت می‌ببينى.  انگار مانعى وجود دارد كه بايد هرچه زودتر رفع شود تا به كارهایت برسى. باید به بیماری نگاه موقتی داشته باشی. چشم‌اندازى كه دارى،  بيمارى را كوچك می‌كند.

‌فعالیت‌ و نشاط اجتماعی چطور می‌تواند بر بیماری‌های ما مرهم بگذارد؟

فعاليت و نشاط مثل خورشيدى است كه نور چراغ در مقابلش نمى‌درخشد. وقتى اهداف متعالى را دنبال مى‌كنی، ساير مشكلات‌ مثل بيمارى‌هایی که شاید خیلی از آدم‌ها داشته باشند، دیگر كوچك و بي‌رنگ مى‌شوند. من در دوران بیماری‌ام مرتب فكر مى‌كردم‌ چقدر كار و فعالیت‌های اجتماعی، منتظر من است. راستش روز‌شمارى مى‌كردم از دست بيمارى رها شوم.

‌انجام فعالیت‌های داوطلبانه را به چه کسانی توصیه می‌کنید؟

مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه را به همه توصيه مى‌كنم اما به نظر من براى جوانان و ميان‌سالان واجب است. براى جوانان كه مشغول ساختن زندگى و آينده خود هستند و به‌حق تمام امكانات را براى پيشرفت خود مى‌خواهند، لازم است با انجام مسئوليت‌های اجتماعى نگاه‌شان را واقع‌بينانه كنند. طراوت و تازگى انديشه‌های‌شان فرصت خوبى براى خودشان و‌‌ NGOها به وجود مى‌آورد.

گروه دوم هم ميان‌سالان هستند ‌كه امروز از دوندگی‌هاى زندگى فارغ شده‌ و نگران فرصت‌هاى اندك باقى‌مانده‌اند. یا یک عالم برنامه انجام‌نشده در ذهنشان دارند که همين موضوعات زمينه افسردگى و سرخوردگی را فراهم مى‌كند. كار داوطلبانه كمك مى‌كند كه بدانى هنوز می‌توانی  مفيد و اثر‌گذار باشی. هنوز ظرفیت داری که تجربيات جدید پیدا کنی. مى‌توانى مسئوليت اجتماعى را در اين مرحله از زندگى، به‌عنوان هدف قرار دهی و مفيد‌بودن را بار ديگر لمس كنى.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.