2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
توسعه کمربند سبز مانعی برای ساخت‌وسازهای بی‌رویه

توسعه کمربند سبز مانعی برای ساخت‌وسازهای بی‌رویه

شهرداری و شورای شهر تهران باید مانع از تخریب محیط زیست و فضای سبز سطح پایتخت شوند زیرا جبران تخریب فضای سبز بسیار مشکل است.

دوات آنلاین-برج‌ها همه جای شهر و حاشیه آن روییده‌اند و راه نگاه را سد می‌کنند. مدن‌ها است که تهران به این گرفتاری دچار شده است. یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران عقیده دارد توسعه کمربند سبز مانعی برای ساخت و سازهای بی رویه و رشد قارچ گونه مناطق حاشیه ای است.

سیده فاطمه ذوالقدر در رابطه با اظهارات رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر پایتخت مبنی بر اینکه لایحه کمربند سبز تهران دو دهه است در دستور کار قرار داشته و هنوز تصویب نشده است، گفت: ایجاد و توسعه کمربند سبز پایتخت مانع از ساخت و سازهای بی رویه، رشد قارچ گونه مناطق حاشیه و و بدون ضوابط و همچنین گسترش بی رویه شهر می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری باید توسعه کمربند سبز پایتخت را با هدف جلوگیری از رشد کاربری شهر در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: برای توسعه پارک ها و فضای سبز تهران باید اقدامات جدی انجام شود.

ذوالقدر با یادآوری اینکه جبران تخریب فضای سبز تهران به راحتی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر تهران باید مانع از تخریب محیط زیست و فضای سبز سطح پایتخت شوند زیرا جبران تخریب فضای سبز بسیار مشکل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، یادآور شد: تهران شهر خشکی بوده و میزان آلایندگی آن نیز بالا است از این رو باید در جهت گسترش فضای سبز آن اقدام کرد زیر فضای سبز  می تواند در تلطیف هوا و کاهش آلایندگی موثر باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از تخریب باغات و فضای سبز تهران و تبدیل آنها به ساختمان، به خانه ملت گفت: گسترش بافت شهری در  تخریب فضای سبز تهران تاثیرگذار است؛ طبق اظهارات مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز زیر 1 متر با 3.5 میلیون نفر جمعیت بود البته تا سال 84 این میزان فضای سبز به 9 متر رسید که در حال حاضر شاهد سرانه سبز 16.7 مترمربع به ازای هر نفر هستیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.