2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
باید شبکه‌ای جامع برای مدیریت پسماند طراحی شود

باید شبکه‌ای جامع برای مدیریت پسماند طراحی شود

طرح جامع مدیریت پسماند هزینه‌بر است و به احتمال بسیار شهرداری به دلیل هزینه‌های آن تاکنون نتواسته طرح را اجرا کند

دوات آنلاین-پسماندها در تهران و بسیاری از کلانشهرها مدت‌ها است که به مشکلی پیچیده تبدیل شده‌اند. توقف تکمیل و اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران موضوعی بود که انتقاد رییس اداره محیط زیست شهر تهران را برانگیخت . یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با بیان اینکه دفع زباله های خانگی و بیمارستانی باید طبق اصول بهداشتی انجام شود،گفت: باید شبکه ای جامع درجهت مدیریت پسماند طراحی شود.

همایون هاشمی درخصوص توقف طرح جامع مدیریت پسماند در تهران، گفت: موضوع محیط زیست در تمامی مناطق کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا محیط زیست ارتباط نزدیکی با سلامت مردم دارد؛ بنابراین طرح های محیط زیستی از جمله طرح مدیریت پسماند در همه تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران دارای اهمیت ویژه ای است، زیرا تمامی زباله های صنعتی و خانگی دارای مضراتی برای محیط زیست هستند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژو تکاب درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با یک نگاه جامع نگر و یک رویکرد منطقی می توان طرح جامع مدیریت پسماند را اجرایی کرد، افزود: طرح جامع مدیریت پسماند هزینه‌بر است و به احتمال بسیار شهرداری به دلیل هزینه‌های آن تاکنون نتواسته طرح را اجرا کند، بنابراین سرانه و بودجه لازم باید براساس مناطق شهری و تعداد خانوارها درجهت اجرای طرح را لحاظ کند؛ ضمن اینکه تنها جمع آوری پسماندها مشکل را حل نمی کند.

وی با تاکید بر ساماندهی پسماندهای خانگی و بیمارستانی، تصریح کرد: همچنین دفع بهداشتی و  منطقی پسماندها به ویژه درحوزه بیمارستان ها دارای اهمیت بوده و هزینه بر است، بنابراین باید طرح و شبکه ای جامع درجهت مدیریت پسماند طراحی شود، درحال حاضر درکشور ایتالیا مدیریت پسماند به یک معضل ملی تبدیل شده است؛ البته در شهرهای بزرگی چون تهران تاکنون جمع آوری زباله و پسماند به نحو قابل قبولی انجام شده اما ساماندهی پسماند نیز دارای اهمیت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در پایین دست تهران جمع آوری فاضلاب دارای مشکلاتی است، به خانه ملت گفت: این موارد برای فعالان حوزه سلامت از جمله کمیسیون بهداشت و درمان دارای اهمیت است، بنابراین این موضوع مهم در دستورکار کمیسیون برای پیگیری های بیشترقرار می گیرد، البته شهرداری تهران و نهادهای ذیربط بایدنسبت به توقف اجرای این طرح پاسخگو باشند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.