2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
آیا کرونا برای جنین خطر دارد

آیا کرونا برای جنین خطر دارد

یک استاد بیماری‌های زنان و زایمان درباره تاثیر کرونا بر جنین توضیحات کاملی داده که می توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -یکی از نگرانی های زوج هایی که در آستانه بچه دار شدن هستند این است که آیا کرونا بر جنین تاثیر می گذارد و خطر دارد یا خیر؟

 

موضوعی اثبات نشده

مریم کاشانیان، استاد بیماری‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «اگر خانم‌ بارداری به کرونا مبتلا شود جنین آن دچار مشکل می‌شود؟»، اظهار داشت: واقعیت این است که انتقال عمودی یعنی از طریق جفت، از مادر به جنین هنوز اثبات نشده و تنها یکی دو مورد گزارش شده و چون موارد کم هستند، خیلی نمی‌توان قضاوت کرد.

 

وی ادامه داد: بنابراین تا اینجا که علم جلو رفته و با توجه به اینکه کرونا بیماری جدید است، انتقال از مادر به جنین وجود ندارد؛ بنابراین مادران باید از نظر ابتلای جنین خود به کرونا خاطر جمع باشند.

آیا کرونا بر جنین تاثیر می گذارد

تاثیر کرونا در فرایند بارداری

این استاد بیماری‌های زنان و زایمان متذکر شد: البته یکسری از علائم کرونا خود می‌تواند در فرایند بارداری و جنین تاثیر بگذارد؛ از جمله آنها تب است و ثابت شده تب می‌تواند در سه ماهه اول بارداری مقداری ناهنجاری مادر زادی را در جنین افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید: زنان باردار برای مراقبت در برابر کرونا چه کار کنند

 

کاشانیان ابراز داشت:البته این ناهنجاری و افزایش به مقدار بسیار کم است، اما جزو مسائلی است که باید در نظر گرفت؛ بنابراین پایین آوردن درجه حرارت می‌تواند کمک کند تا این اثر کم شود.

 

وی یادآور شد: از طرف دیگر کرونا در دوران بارداری می‌تو‌اند عوارضی روی بارداری ایجاد کند و باعث زایمان زودرس، پاره شدن زودرس کیسه آب، افزایش میزان سزارین شده و مسمومیت بارداری را افزایش دهد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.