2022/12/08
۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر
غبغب را چگونه از بین ببریم

غبغب را چگونه از بین ببریم

با روش های مختلف خلاصی از غبغب در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -غبغب یا همان چربی زیر گردن و چانه عارضه متداولی است که فرد از داشتن آن خوشحال نیست و معمولا این ناحیه را با یقه، روسری وشال‌گردن پنهان می‌کند. اگرچه غبغب معمولاً نتیجه اضافه وزن، عوامل ارثی و شُل‌شدگی پوست با افزایش سن است اما انجام حرکات ورزشی مداوم برای تقویت عضله و تغذیه سالم برای کم‌کردن چربی این ناحیه، بی‌تاثیر نیست. البته ناگفته نماند که اگر غبغب نتیجه اضافه وزن باشد، بهترین راه برای محوکردن آن،  ورزش و رژیم غذایی مناسب است. در این مطلب روزنامه خراسان به چند راه ساده خانگی برای رفع آن اشاره کرده است:

 

به سقف خیره شوید

سر خود را به عقب خم کنید و به سقف خیره شوید. فک پایین خود را به جلو فشار دهید تا جایی‌که کششی در زیر گلو احساس کنید. این حالت را تا 10 شماره نگه‌دارید، سپس فک و سر خود را به حالت عادی برگردانید.

 

از بین بردن غبغب با توپ کوچک

توپ نرم و کوچکی را زیر چانه‌تان قرار دهید و تا جایی‌که دردی احساس نکنید چانه را روی توپ فشار دهید. سپس توپ را از زیر چانه بردارید و سر را به حالت استراحت برگردانید. این حرکت را روزانه ۲۵ بار تکرار کنید.

 

یک تمرین ساده

سر و گردن را کاملا صاف نگه‌ دارید و مستقیم روبه روی خود را نگاه کنید. تاجایی‌که می‌توانید زبان‌تان را از دهان خارج کنید. زبان را به سمت بالا و به طرف بینی خم کنید. بعد از ۱۰ ثانیه زبان را به حالت اولیه برگردانید.

 

بیشتر بخوانید: رتینول چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد

 

حرکتی برای از بین رفتن غبغب

سرتان را خیلی آهسته به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. سپس سر را به راست بچرخانید. چانه خود را به سمت جلو متمایل کنید. این حالت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و بعد رها کنید. این حرکت را  برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

غبغب را چه طور می توان از بین برد

یک روش ساده

سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. لب‌های خود را جمع کنید تا بخش زیر چانه کشیده شود. لب‌ها و سپس سر را به حالت اول برگردانید.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم صورتمان لاغر شود

 

تمرینی آسان

سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. زبان‌تان را به سقف دهان بچسبانید. این حالت را ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید.

 

چند توصیه غذایی برای کمک به رفع غبغب

* روزانه مواد غذایی حاوی ویتامین E  که حالت کش سانی و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند، مصرف کنید مثل برنج قهوه‌ای، محصولات لبنی، چاودار، جو، ذرت شیرین، لوبیا، سیب، آجیل‌ها، جگر، سویا و... .

 

*روزانه سه وعده سبزیجات و میوه‌جات مصرف و غلات تصفیه شده را جایگزین غلات کامل کنید.

 

*از مصرف مواد غذایی فراوری‌ و سرخ‌شده خودداری کنید. از روغن‌های سالم مثل روغن زیتون استفاده کنید.

 

*به اندازه کافی آب بنوشید، آب نه تنها به کیفیت پوست کمک می‌کند بلکه سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

 

* از پروتئین‌های کم‌چرب مثل مرغ و ماهی استفاده کنید.

 

*لبنیات کم‌چرب و مواد قندی کمتر مصرف کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.