2020/12/02
۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر
غبغب را چگونه از بین ببریم

غبغب را چگونه از بین ببریم

با روش های مختلف خلاصی از غبغب در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -غبغب یا همان چربی زیر گردن و چانه عارضه متداولی است که فرد از داشتن آن خوشحال نیست و معمولا این ناحیه را با یقه، روسری وشال‌گردن پنهان می‌کند. اگرچه غبغب معمولاً نتیجه اضافه وزن، عوامل ارثی و شُل‌شدگی پوست با افزایش سن است اما انجام حرکات ورزشی مداوم برای تقویت عضله و تغذیه سالم برای کم‌کردن چربی این ناحیه، بی‌تاثیر نیست. البته ناگفته نماند که اگر غبغب نتیجه اضافه وزن باشد، بهترین راه برای محوکردن آن،  ورزش و رژیم غذایی مناسب است. در این مطلب روزنامه خراسان به چند راه ساده خانگی برای رفع آن اشاره کرده است:

 

به سقف خیره شوید

سر خود را به عقب خم کنید و به سقف خیره شوید. فک پایین خود را به جلو فشار دهید تا جایی‌که کششی در زیر گلو احساس کنید. این حالت را تا 10 شماره نگه‌دارید، سپس فک و سر خود را به حالت عادی برگردانید.

 

از بین بردن غبغب با توپ کوچک

توپ نرم و کوچکی را زیر چانه‌تان قرار دهید و تا جایی‌که دردی احساس نکنید چانه را روی توپ فشار دهید. سپس توپ را از زیر چانه بردارید و سر را به حالت استراحت برگردانید. این حرکت را روزانه ۲۵ بار تکرار کنید.

 

یک تمرین ساده

سر و گردن را کاملا صاف نگه‌ دارید و مستقیم روبه روی خود را نگاه کنید. تاجایی‌که می‌توانید زبان‌تان را از دهان خارج کنید. زبان را به سمت بالا و به طرف بینی خم کنید. بعد از ۱۰ ثانیه زبان را به حالت اولیه برگردانید.

 

بیشتر بخوانید: رتینول چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد

 

حرکتی برای از بین رفتن غبغب

سرتان را خیلی آهسته به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. سپس سر را به راست بچرخانید. چانه خود را به سمت جلو متمایل کنید. این حالت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و بعد رها کنید. این حرکت را  برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

غبغب را چه طور می توان از بین برد

یک روش ساده

سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. لب‌های خود را جمع کنید تا بخش زیر چانه کشیده شود. لب‌ها و سپس سر را به حالت اول برگردانید.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم صورتمان لاغر شود

 

تمرینی آسان

سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. زبان‌تان را به سقف دهان بچسبانید. این حالت را ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید.

 

چند توصیه غذایی برای کمک به رفع غبغب

* روزانه مواد غذایی حاوی ویتامین E  که حالت کش سانی و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند، مصرف کنید مثل برنج قهوه‌ای، محصولات لبنی، چاودار، جو، ذرت شیرین، لوبیا، سیب، آجیل‌ها، جگر، سویا و... .

 

*روزانه سه وعده سبزیجات و میوه‌جات مصرف و غلات تصفیه شده را جایگزین غلات کامل کنید.

 

*از مصرف مواد غذایی فراوری‌ و سرخ‌شده خودداری کنید. از روغن‌های سالم مثل روغن زیتون استفاده کنید.

 

*به اندازه کافی آب بنوشید، آب نه تنها به کیفیت پوست کمک می‌کند بلکه سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

 

* از پروتئین‌های کم‌چرب مثل مرغ و ماهی استفاده کنید.

 

*لبنیات کم‌چرب و مواد قندی کمتر مصرف کنید.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.