2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چه کار کنیم آبلیمو تازه بماند

چه کار کنیم آبلیمو تازه بماند

دوات آنلاین -سعی کنید حتما خودتان آب  لیموی تازه  تهیه و آن را برای مدت بیشتری در منزل نگهداری کنید.آب‌لیموی خانگی بدون هیچ گونه مواد افزودنی و کاملاً طبیعی است. در ادامه به روش‌های تهیه و نگهداری صحیح آب‌لیمو در منزل اشاره می‌کنیم:

 

فوت و فن های نگهداری آبلیموی تازه

1- ابتدا باید لیموهایی را انتخاب کنید که آبدار باشد. لیموها را بشویید و خشک کنید و آب آن را بگیرید.

 

2- ظروفی که برای نگهداری از آب‌لیمو در نظر گرفته اید باید تمیز، در دار و استریل باشد تا بتوانید آب‌لیموی طبیعی را تا ماه ها در خانه سالم نگه دارید و استفاده کنید. شیشه ها را قبل از ریختن آب لیمو بشویید و درون آب جوش قرار دهید و دوباره بشویید و خشک کنید تا شیشه ها استریلیزه شود.

برای تازه ماندن آبلیمو چه کار کنیم

3- برای این‌که آب‌لیموی شما کپک نزند و خراب نشود بهتر است روی آن روغن بریزید. این روش مانع از رسیدن هوای آزاد به آب‌لیمو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز نگهداری قارچ تازه چگونه است

 

4- برای حفظ و نگهداری طولانی مدت ، ابتدا آب لیمو را درون ظروف شیشه ای مقاوم به گرما و حرارت بریزید و در آن‌ها را محکم ببندید سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و اجازه بدهید تا آب به نقطه جوش برسد. شیشه های آب‌لیمو را درون آب قرار دهید و  حدود 10 تا 15 دقیقه  در آب در حال جوشیدن نگه دارید. بگذارید شیشه های درون آب کمی سرد شود و سپس با دستمال یا انبر آن ها را خارج کنید .

 

بیشتر بخوانید: تلخی زیتون را چطور از بین ببریم؟

 

5- برای این‌که آب‌لیموی شما خوش رنگ باقی بماند و طعم و مزه آن عوض نشود ، آن را در مکان های تاریک( شیشه‌های کدر)  و خنک قرار دهید.

 

6- اگر آب‌لیمو را در برابر نور قرار دهید، ویتامین سی آن از بین می رود و مزه و رنگ آن تغییر می کند. آب‌لیمو را در جای تاریک بگذارید یا اطراف آن را فویل بپیچید تا در معرض نور قرار نگیرد.

 

7- بهتر است آب لیمو را در  شیشه‌های کوچک قرار دهید تا برای هر بار مصرف در ظرف بزرگ را باز و بسته نکنید و حجم زیادی از آب‌لیمو در معرض هوا قرار نگیرد.

 

8- برای گرفتن تلخی آب‌لیمو به ازای هر یک لیتر آب‌لیمو یک قاشق مربا خوری نمک در بطری بریزید.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.