2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
اخاذی 2 میلیاردی با وعده ازدواج به دختر جوان

اخاذی 2 میلیاردی با وعده ازدواج به دختر جوان

متهم از طریق فضای مجازی با دختر جوان دوست شده و تصاویر شخصی او را به دست آورده بود.

دوات آنلاین- رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری جوان 28 ساله اراکی که به جرم تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر اراکی دو میلیارد ریال از وی اخاذی کرده بود ، خبر داد.

 

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یک دخترجوان اراکی مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با وعده ازدواج با این خانم دوست شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی چندی پیش با این جوان اراکی در فضای مجازی آشنا و پس از مدتی و با سوء استفاده از اعتماد این خانم و وعده ازدواج جوان متهم به عکس های خصوصی این خانم دست پیدا می کند.

 

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه مشخص شد متهم با تهدید شاکی به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به اخاذی از وی می کرد.

 

سرهنگ آنقی با اشاره به دستگیری متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس اظهار داشت: متهم به دو میلیارد ریال اخاذی از شاکی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اعتراف کرد.

 

هشدار به دختران جوان

این مقام مسئول با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از خانم ها در فضای مجازی با وعده ازدواج و نزدیک شدن به این افراد و دسترسی به اطلاعات شخص این افراد برای اخاذی و کلاهبرداری خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با بیان اینکه امروزه شیوه و شگرد های متفاوتی توسط کلاهبرداران برای اخاذی و یا هر نوع سوء استفاده دیگر در فضای سایبری برای شهروندان وجود دارد به کاربران هشدار داد : کاربران می بایستی ضمن رعایت ملاحظات امنیتی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی ، از اعتماد بی جا و ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد غیر جداً خودداریکنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.