2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سوپ قارچ و خامه مجلسی را چه طور درست کنیم

سوپ قارچ و خامه مجلسی را چه طور درست کنیم

اگر می‌خواهید سوپ قارچ و خامه درست کنید بهتر است دستور پخت این مطلب را بخوانید. پیش غذای شما این طور خوشمزه‌تر می‌شود.

دوات آنلاین- یکی از بهترین پیش غذاهای مجلسی در فصل سرما و البته تمام طول سال سوپ قارچ و خامه است. طرز تهیه آن را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

برای سوپ قارچ و خامه به چی نیاز داریم

قارچ : ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۲ عدد

هویج متوسط: ۲ عدد

تره فرنگی: ۱۰۰ گرم

خامه: ۲۰۰ گرم

شیر: ۲۵۰ گرم

کره: ۱۰۰ گرم

آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه مجلسی را بخوانید

دستور پخت سوپ قارچ و خامه

۱. ابتدا پیازها را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کره را به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا کره آب شود. در مرحله بعدی پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: سوپ مرغ و سبزیجات را با این دستور پخت خوشمزه‌تر از همیشه درست کنید

 

۲. با کره کمی تفت می‌دهیم تا پیاز کمی نرم شود سپس مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا مخلوط پیاز و زردچوبه یکدست شود. در همین حین تره فرنگی و هویج را به صورت ریز خرد می‌کنیم و پس از اینکه پیاز نرم شد به قابلمه اضافه می‌کنیم.

 

۳. ۱۰ دقیقه مخلوط تره فرنگی، هویج و پیاز را تفت می‌دهیم سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد یا رنده می‌کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قارچ را اضافه می‌کنیم.

 

در همین زمینه: دستور پخت سوپ جو با شیر و قارچ را ببینید

 

۴. به مدت ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می‌دهیم تا قارچ‌ها هم نرم شوند. در ادامه آرد سفید را به صورت کم کم داخل یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم ( باید آرد را کم کم اضافه کنیم تا آرد گلوله نشود ) و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

 

۵. در همین مرحله ۳ لیوان آب جوش هم به قابلمه اضافه می‌کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ می‌زنیم. ۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد بجوشند سپس شیر را به همراه خامه مخلوط می ‌کنیم و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

 

۶. پس از اضافه کردن مخلوط شیر و خامه باید مراقب سوپ باشیم تا سوپ سرریز نکند. حدود ۵ دقیقه بعد جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می‌کنیم و دیگر در قابلمه را نمی‌گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا با قارچ تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.