2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بازداشت داماد در شب عروسی به خاطر جشن غیرقانونی

بازداشت داماد در شب عروسی به خاطر جشن غیرقانونی

زوجی جوان مراسم ازدواج خود را به صورت غیر قانونی و با نقض مقررات مربوط به کرونا جشن گرفته بودند.

دوات آنلاین- مجلس عروسی زوج جوانی که به صورت غیرقانونی و مخفیانه جشن برگزار کرده بودند تعطیل و داماد هم بازداشت شد. این عروسی روز جمعه در یکی از خانه باغ‌های مسیر روستای خیدر هیجانان در اطراف سقز در حال برگزاری بود.

 

عروسی در شرایط کرونایی

فرماندار سقز تصریح کرد: بعد از اعلام شهروندان به فرمانداری مبنی بر برگزاری این مراسم غیر قانونی در شرایط کرونایی، برای تعطیلی این مراسم در محل حضور یافته و داماد بازداشت و متولیان برنامه سریعا به مراسم خاتمه داده و محل را ترک کردند.

 

وی با بیان اینکه گشت پلیس با هماهنگی مقام قضایی در محل حاضر شد، ولی بخاطر توجه متولیان به تذکرات و پایان دادن به مراسم، دخالت نکردند، گفت: بدلیل اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط حاد و بالا رفتن میزان مرگ و میر و مبتلا شدن افراد و همچنین در گذشت افراد زیر ۳۰ سال در شهرستان، برگزاری مراسم عزا و عروسی و تجمع ها، غیر قانونی تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و ممنوع است.

 

تهدید سلامت جامعه

کریمیان تصریح کرد: برگزاری مراسم عزا و عروسی در این ایام، به منزله تهدید کردن سلامت جامعه است و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد می‌شود.

 

وی اظهار کرد: دادستانی به نیروهای انتظامی به عنوان ضابطان قضایی اختیار داده با حضور در محل نسبت به تعطیلی مراسم اقدام و افراد خاطی با حکم قضایی دستگیر شوند.

 

فرماندار ویژه سقز با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان به لحاظ شیوع کرونا ویروس گفت: مردم با توجه به افزایش شیوع کرونا در شهرستان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم و تجمع‌ها از جمله عروسی و عزا کاملا ممنوع است و در صورت تخطی از این مهم، با صاحبان تالار و خانه باغ‌هایی که برای برگزاری مراسم، مکان در اختیار افراد قرار می‌دهند و صاحبان عروسی و تجمعات غیرقانونی برخورد قاطع خواهد شد.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.