2020/10/30
۱۳۹۹ جمعه ۹ آبان
برای خوب شدن حال روحی چه کنیم

برای خوب شدن حال روحی چه کنیم

یک روان شناس در این مطلب توصیه‌های مفیدی کرده که باعث می‌شود حال روحی‌تان خوب شود.

دوات آنلاین -شاید مدتی باشد کسل و بی حوصله هستید یا احساس غم و اندوه می‌کنید. اصلا نباید در این شرایط بمانید بلکه باید برای خوب شدن حال روحی تان اقدامی مفید و موثر انجام بدهید. چگونه؟ یک روان شناس در ادامه شما را راهنمایی کرده است.

 

از کمال گرایی افراطی دست بردارید

مرجان پلوئی روانشناس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  داشتن حال خوب اظهار کرد: مهمترین مساله این است که آدمی از کمال گرایی افراطی دست بردارد وخودش را با کم وکاستی‌ها ونقاط قوتی که دارد بپذیرد. گاهی ما از خودمان انتظارات زیادی داریم طوری که مرتب  به دلیل چالش‌های بزرگ یا کوچک زندگی، خودمان را سرزنش کنیم؛ مثلا با خود بگوییم‌ ای کاش اینگونه عمل نمی‌کردم، کاشکی بهتر بودم یا عالی‌تر بودم و غیره. این موضوع باعث می شود احساس رضایتمندی که باید از خود داشته باشیم وحس خوبمان به خویشتن کمرنگ شود.

حال روحی مان را چگونه خوب کنیم و شاد شویم

حال روحی خوب با داشتن استانداردهای منطقی

پلوئی اظهار کرد: استاندارد‌های ما باید در چهارچوب منطق وعقل باشد، نمی‌توانیم یک‌شبه قهرمان شویم و به همه کمک کنیم و یا در زندگی خودمان یک روزه تمام مشکلات  را حل کنیم واگر اینچنین نباشیم، غم واندوه وجودمان را فرا بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: 13 گام برای تغییر مسیر زندگی به شاد زیستن

 

باید بپذیریم که گاهی کافی بودن بهتر از کامل بودن است، ما باید نقطه‌های ضعف خود را بشناسیم وبرای بهبود آن‌ها تلاش کنیم، اما احساس منفی وسرزنش را از خود دور کنیم باید ونباید‌های انتظارات ما نسبت به خودمان ومحیط پیرامون باید منطقی باشد، هر چقدر از استاندارد‌های منطق وعقلانیت وبزرگسال سالم دور شویم احساس منفی تری را تجربه می‌کنیم.

حال روحی خوب و شاد بودن چگونه به دست می آید

برای خوب شدن حال‌تان خودتان را دوست داشته باشید

او ادامه داد:  یادمان باشد، خودمان را باید دوست داشته باشیم و از خود مراقبت کنیم، قرار نیست هر اتفاقی در اطراف باعث رنجش شدید ما شود وحال خوبمان را خراب کند، برای داشتن حال خوب خود مراقبتی لازم است، مثلا نیاز به تفریح مان را فراموش نکنیم، تفریحاتی مثل سفر کردن، ورزش کردن در جمع دوستان به فعالیت‌های مورد علاقه پرداختن بسیار مفید است.

 

بیشتر بخوانید: خانواده شاد و سالم با رعایت کردن این فرمول‌های ساده

 

استراحت کنید

این روانشناس گفت: گاهی در زندگی آدمی باید استراحت کند از مبارزه پیاپی دست بردارد وخودش را با فعالیت مورد علاقه اش سرگرم کند وبعد دوباره تلاش کند.

 

بیشتر بخوانید: فرمول‌هایی برای احساس رضایت از زندگی

 

پلوئی بیان کرد: خود مراقبتی همان طور که گفته شد بسیار مهم است، چراکه  خود مراقبتی روانی وعاطفی که نیاز‌های عاطفی وروانی ما را در برمی گیرد در واقع در برگیرنده‌احساسی است که نسبت به خودمان وتوانایی‌های مان برای مدیریت احساسات ومقابله با مشکلات داریم و می‌توانیم از خود  محافظت کنیم.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.