2020/04/04
۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين
13 گام برای تغییر مسیر زندگی به شاد زیستن

13 گام برای تغییر مسیر زندگی به شاد زیستن

سحرخیزی، ترک عادت‌های بد، ورزش و ... گام‌هایی ساده اما تاثیرگذار برای داشتن یک زندگی شاد و موفق هستند.

دوات آنلاین-برای بیشتر افراد در مقاطعی از زندگی‌شان این اتفاق افتاده است که نیاز به تغییر سبک‌زندگی و شروع یک زندگی جدید و شاد را احساس کنند. دقیقا در این لحظه‌هاست که فکرهای گوناگون به سراغ ما می‌آید درباره این که تغییر سخت است، امکان‌پذیر نیست و ... . در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که هیچ کاری سخت نیست البته به این شرط که اصول اولیه و ساده برای انجام هر کاری را بدانیم.

 

1-  مهم ترین کار و اصلی‌ترین گزینه برای تغییر در زندگی و ذهن این است که هر چیز اضافی را دور بیندازیم. حالا برای قدم اول هر وسیله‌ای را که مدت‌هاست   استفاده نکرده اید و دیگر نیازی به آن‌ها ندارید، جمع کنید و به افرادی که نیاز دارند، ببخشید.

 

2- همین کار را با افکار اضافی و آزاردهنده هم انجام بدهید؛ افکار ناراحت‌کننده و استرس‌زا را دور بیندازید و جای آن عشق و دوستی بکارید و قدم اول برای یک زندگی شاد و جدید را محکم و پر انرژی بردارید.

 

3-حفظ قرآن باعث تقویت حافظه و آرامش روحی در فرد می‌شود. اگر فرصت حفظ قرآن را ندارید، در روز حداقل در چند آیه از قرآن تامل کنید.

 

 4-یاد گرفتن یک زبان جدید می‌تواند انگیزه بیشتری برای ادامه راه به ما بدهد. امروزه با بسته‌های اینترنتی که به راحتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، دیگر در هر زمان خالی بین کارها یا حتی زمان‌هایی که مشغول کار در خانه یا در حال رفتن به  محل کار یا منزل هستیم، می توانیم به یادگیری زبان بپردازیم.

 

5- کافی است برای   ترک عادت های بد و اشتباه ضرب‌الاجل بگذارید یعنی یک بازه زمانی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال سعی کنید برای 10 روز بین غذا، آب نخورید یا هر عادت اشتباه دیگری را که از آن رنج می‌برید، انجام ندهید. بعد از این 10 روز مدت زمان را افزایش دهید. بعد از مدتی می‌بینید که ناخودآگاه دیگر از آن عادت‌های اشتباه خبری نیست.

 

6-سعی کنید هرچه سریع‌تر یک گروه یا تیم را برای عضویت انتخاب کنید. گروه‌های فرهنگی-هنری، مذهبی یا ورزشی، گزینه‌های خوبی برای گذراندن اوقات‌فراغت هستند.

 

 7-برای داشتن یک ذهن آرام و پرانرژی لازم است دلخوری‌ها و کینه هایی را که مدت‌هاست از یک فرد، چند فرد یا یک اتفاق با خودتان حمل می کنید، دور بریزید.

 

8-پیدا کردن دوست‌های جدید کمک بزرگی برای قدم گذاشتن در این راه است. داشتن دوست‌های شاداب، پر انرژی و هدفمند که ما را برای رسیدن به هدف‌های بزرگ و متعالی کمک کنند، مزیتی بزرگی است که بعضی‌ها از اهمیت آن غافل هستند.

 

9-صبح‌ها سعی کنید زود از خواب بیدار شوید و سریع به سراغ برنامه‌ها و کارها بروید. هرچه صبح را زودتر آغاز کنید به کارها و برنامه‌هایی که در ذهن دارید، زودتر می رسید. از انرژی که صبح زود دارد، استفاده کنید و رو به جلو بروید.

 

10- ورزش کردن را فراموش نکنید. اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید، پیاده‌روی و دویدن روزانه را حتما در برنامه‌های خود بگنجانید.

 

11-متعهد باشید که در یک بازه زمانی حتما یک کار را به سرانجام برسانید و بعد سراغ کار و برنامه بعدی بروید. چون انجام همزمان چند کار کمی ما را در رسیدن به نتیجه مثبت و عالی عقب می‌اندازد.

 

12-نماز اول وقت و نماز شب را امتحان کنید. نماز اول وقت باعث رفع گرفتاری و ناراحتی از انسان‌ها می شود و نماز شب هم آرامش زیادی به انسان می‌بخشد.

 

13- به دنبال سرگرمی‌های جدید و مورد علاقه خودتان باشید.  وقتی کار و هنری را که مدت‌هاست در پی آن هستید، یاد بگیرید و در اجرایش موفق شوید اعتماد به نفس و حس شادابی به سراغ شما خواهد آمد.

 

منبع: خراسان

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.