2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ماجرای قتل پسر عاشق توسط دایی‌های دختر جوان

ماجرای قتل پسر عاشق توسط دایی‌های دختر جوان

متهمان 11 سال قبل مرتکب قتل شدند و سپس از ایران فرار کردند. محاکمه آنها بعد از این مدت به صورت غیابی برگزار شد.

دوات آنلاین -دو برادر جوان که خواستگار خواهرزاده‌شان را ۱۱‌سال قبل به قتل رسانده و به یکی از کشور‌های اروپایی گریخته بودند به صورت غیابی در دادگاه محاکمه شدند.

 

به نوشته روزنامه جوان۱۳‌خرداد‌سال‌۸۸، مأموران پلیس تهران از کشف جسد سوخته مرد جوانی حوالی بیابان‌های بهشت زهرا باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد در محل دیگری به قتل رسیده و جسدش به این مکان منتقل شده است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تشخیص هویت مشخص شد جسد متعلق به مرد ۲۵‌ساله‌ای به نام هومن است که بر اثر ضربات چاقو کشته و سپس جسد سوزانده شده است.

 

پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد تا اینکه با ردیابی تلفن همراه مقتول مشخص شد، وی مدتی قبل با دختر جوانی به نام هانیه رابطه پنهانی داشته‌است و آخرین تماس مقتول با آن دختر بوده‌است.

 

اظهارات دختر جوان

با بدست آمدن این سرنخ، هانیه شناسایی و بازداشت شد. او ابتدا رابطه با هومن را انکار کرد و گفت از سرنوشت او اطلاعی ندارد تا اینکه در روند بازجویی‌ها سرانجام به قتل اقرار کرد و گفت: چند ماه قبل در فضای مجازی با هومن آشنا شدم. بعد از آن آشنایی با هم قرار ملاقات گذاشتیم تا اینکه بعد از مدتی ابراز علاقه کرد و گفت قصد دارد به خواستگاری‌ام بیاید.

 

زن جوان ادامه داد: وقتی از تصمیم هومن باخبر شدم تصمیم گرفتم در این مورد با دو نفر از دایی‌هایم به نام‌های کیوان و کیارش صحبت کنم. دایی‌هایم وقتی موضوع را فهمیدند حرفی نزدند تا اینکه روزی از من خواستند با او قرار بگذارم تا با او آشنا شوند. قبول کردم و روز حادثه با هومن قرار گذاشتم تا به دیدنش برویم. وقتی سر قرار رفتیم دایی‌هایم از من خواستند آن محل را ترک کنم تا خودشان به تنهایی با هومن صحبت کنند. فردای آن روز بود که فهمیدم از پسر جوان خبری نیست. وقتی پیگیر شدم متوجه شدم دایی‌هایم هومن را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده‌اند.

 

دختر جوان در آخر گفت: قصد داشتم ماجرا را به پلیس بگویم، اما از طرف خانواده‌ام تهدید شدم تا اینکه جسد هومن کشف شد و من هم بازداشت شدم. باور کنید از ماجرا قتل اطلاعی نداشتم و فکر می‌کردم این قرار برای آشنایی دایی‌هایم با هومن است.

 

فرار متهمان به قتل

با ثبت این اظهارات دختر جوان تبرئه شد، سپس کیوان و کیارش تحت تعقیب قرار گرفتند، اما ردی از آن‌ها به دست نیامد تا اینکه چند ماه بعد از حادثه مشخص شد آن‌ها از کشور خارج شده و به یک کشور اروپایی فرار کرده‌اند.

 

با بدست آمدن این اطلاعات، ردیابی دو متهم در کشور مورد نظر از طریق پلیس اینترپل آغاز شد، اما پلیس آن کشور اروپایی از استرداد دو متهم خودداری کرد. در حالی‌که ۱۱‌سال از حادثه گذشته است، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه دو متهم به صورت غیابی از سوی هیئت قضایی شعبه یازدهم محاکمه شدند. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و گفتند: هومن در مورد هانیه با ما صحبت کرده‌بود و قرار بود به خواستگاری او برویم. نمی‌دانم دایی‌های هانیه چرا و با چه انگیزه‌ای پسرمان را کشتند. ما همچنان اصرار داریم تا دو متهم دستگیر شده و به ایران برگردند و مجازات شوند.

 

 

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.