2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تعرض به دختر نوجوان بعد از اغفال اینستاگرامی

تعرض به دختر نوجوان بعد از اغفال اینستاگرامی

از طریق اینستاگرام با پسری 17 ساله آشنا شدم، مدتی با هم در ارتباط بودیم تا اینکه او پیشنهاد داد با هم به آلمان فرار کنیم و قول داد مرا خوشبخت می کند اما...

دوات آنلاین -دختری نوجوان که در پی یک دوستی اینستاگرامی فریب خورده و مورد تعرض قرار گرفته است با مراجعه به پلیس ماجرا را توضیح داد. سروان سمانه مهربانی، روانشناس و کارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی پایتخت در یادداشتی به شرح این اتفاق و تحلیل آن پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

 

روبرویم یک دختر بچه 13 ساله به نام سمیرا نشسته که به همراه خانواده اش برای شکایت از پسری 17 ساله به نام فرشیدآمده است . از سمیرا می خواهم تا برایم از اتفاقاتی که برایش رخ داده بگوید .

 

سمیرا برایم توضیح می دهد: یکی دوماه پیش از طریق اینستاگرام با پسری 17 ساله به نام فرشید آشنا شدم، مدتی با هم در ارتباط بودیم تا اینکه فرشید به من پیشنهاد داد با هم به آلمان فرار کنیم و قول داد مرا خوشبخت می کند .من حرفهایش را باور کردم و فکر می کردم واقعا این توانایی و قصد را دارد که مرا با خودش به آلمان ببرد .یک روز فرشید با من تماس گرفت و گفت هر طلا و جواهر با ارزشی که در خانه دارم بردارم و برای فرار آماده باشم.

 

چند ساعت بعد به همراه دوستش با موتور به دنبال من آمدند و با هم به پارک رفتیم .چند دقیقه بعد یکی از دوستانش با خودرو شخصی اش آمد و ما سوار شدیم. من نگران بودم اما فرشید گفت نترس اتفاقی نمی افتد . چند دقیقه بعد متوجه شدم در مسیر شمال هستیم. من خواستم برگردم اما فرشید اجازه نداد و مرا با خودشان به شمال بردند و سه روز در ویلای دوستش ماندیم و در این مدت فرشید علاوه بر اینکه تمام طلاهایی که به همراه داشتم به زور گرفت چندین بار مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و بعد از چند روز مرا به تهران برگرداندند و توی پارک رها کردند.

 

نمی دانستم باید چه کاری انجام بدهم. هیچ وسیله ای همراهم نبود . از یکی از رهگذرانی که توی پارک از مقابلم می گذشت خواستم تا اجازه بدهد با موبایلش با مادربزرگم تماس بگیرم و بعد از تماس خانواده ام به پارک آمدند و مرا پیدا کردند . حالا هم به همراه والدینم آمده ام تا از فرشید و دوستانش به خاطر سرقت و آزار و اذیت شکایت کنم . به خاطر اشتباهات و سادگی خودم روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و امیدی نداشتم زنده بمانم و بتوانم دوباره خانواده ام را ببینم .

 

نظریه کارشناس

- فضای مجازی تفاوتی با دنیای واقعی نداشته و تمام خطراتی که در دنیای واقعی فرزندان شما را تهدید می کند در این فضا هم وجود دارد و به شکل پیچیده تری تهدید کننده سلامت و آرامش خانواده شماست .تنها راه در امان ماندن از آسیبهای فضای مجازی رعایت تمام چارچوبها و مرزها و احتیاط هایی است که  در دنیای واقعی به آن عمل می نمایید .

 

- قبل از آنکه با مشاهده رفتارهای پر خطر فرزندانتان غافلگیر شوید از آسیبهای این فضا برای او حرف بزنید و اگر قادر به انجام این کار نیستید از یک مشاور کمک بخواهید .

 

- دختران نوجوان در این سنین بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و افراد سودجو با اطلاع از نقاط ضعف دختران در دوران بلوغ و نوجوانی به راحتی اقدام به اغفال و سوءاستفاده از فرزند شما می کنند. ضروری است تا به عنوان والدین برای انجام بهتر مسئولیت خود و محافظت از فرزندانتان با ویژگی های بلوغ و نوجوانی آشنا شوید و متناسب با وضعیت روحی و جسمی فرزندتان رفتار درستی را با وی در پیش بگیرید تا دختر یا پسر در شرایطی قرار نگیرد که برای پر کردن های خلاء های عاطفی و هیجانی جذب افراد غریبه و سودجو شود .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.