2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دیابت در کودکان چه علائمی دارد و چگونه می‌توان کنترل کرد

دیابت در کودکان چه علائمی دارد و چگونه می‌توان کنترل کرد

یک فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان توضیحات مهمی درباره درباره دیابت در کودکان داده است که می‌توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -کودکان نیز به دیابت مبتلا می‌شوند و این امر می‌تواند زندگی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. به همین دلیل لازم است تا حد امکان از این بیماری پیشگیری کرد.

 

علائم دیابت در کودکان

مریم رزاقی آذر، فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «علائم دیابت نوع ۲ در کودکان»، گفت: علائم دیابت در کودکان و بزرگسالان فرقی ندارد و یکی است؛ چیزی که در دیابت بسیار مهم است لاغر شدن به همراه پُرنوشی، پُر ادراری و پرخوری است.

 

وی افزود: در دیابت نوع ۲ که معمولا با پرخوری همراه است، افراد وزن کم می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین رژیم برای بچه های چاق چیست

 

این فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز کودکان با اشاره به اینکه دیابت نوع ۲ در کودکان کمتر است، گفت: ابتلاء به این نوع دیابت زمانبر است؛ به همین دلیل بیشتر در افراد بالای ۴۰ سال ظاهر می‌شود.

دیابت در کودکان را چه طور می توان کنترل کرد

کنترل دیابت در کودکان

رزاقی آذر در خصوص کنترل دیابت در کودکان،تصریح کرد: چاقی با فشارخون و چربی خون بالا و دیابت نوع ۲ توأم می‌شود؛ چاقی مادر همه  بیماریهاست و باید از کودکی وزن فرزندان کنترل شود تا دچار چاقی نشوند.

 

وی برای پیشگیری از ابتلای کودکان به دیابت، افزود: وزن و قد کودک باید طبق استاندارد منحنی رشد و وزن  باشد تا وی دچار چاقی نشود؛ به این نکته هم باید توجه کنیم که در خوردن خوراکی‌‌های شیرین و شیرینی جات زیاده روی نکنیم؛چراکه باعث ولع بیشتر و به تبع آن چاقی می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.