2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیکاری ۱۲درصد مردان و۲۳درصد زنان ساکن شهرها

بیکاری ۱۲درصد مردان و۲۳درصد زنان ساکن شهرها

سخنگوی کمیسیون اقتصاد، گفت:بخش تولید توان بازپرداخت وام‌های با بیش از ۱۸ درصد سود را ندارند و با احتساب سود ۶درصد دیرکرد باز پرداخت، در شرایط رکود، سود وام‌ها به ۲۴ درصد افزایش می‌یابد.

دوات آنلاین- سخنگوی کمیسیون اقتصاد، گفت:بخش تولید توان بازپرداخت وام‌های با بیش از ۱۸ درصد سود را ندارند و با احتساب سود ۶درصد دیرکرد باز پرداخت، در شرایط رکود، سود وام‌ها به ۲۴ درصد افزایش می‌یابد.

رحیم زارع در رابطه با بازپرداخت وام‌ با سود 30 درصد توسط صنعتگران، اظهار داشت: در برخی موسسات مالی و اعتباری سود وام‌های داده شده به بخش تولید به 33 درصد هم می‌رسد.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بانک‌ها وام‌ها با سود 18 درصد توسط دولت به بخش صنعت داده می‌شود، گفت: بخش تولید توان بازپرداخت وام‌های با بیش از 18 درصد سود را ندارند و با احتساب سود 6 درصد دیرکرد باز پرداخت پرداخت در شرایط رکود سود وام‌ها به 24 درصد افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه وضعیت سود ارزش افزوده را در کشور تحت تاثیر قرارداده است، اضافه کرد: بنابراین فعالیت‌ها به‌سمت بازارهای ارز و طلا برده می‌شود و این مسئله عامل بالا رفتن نرخ بیکاری در شهرها می‌شود و به طور مثال نرخ بیکاری بانوان در شهرها بیش از 23 درصد و همچنین نرخ بیکاری مردان نیز بیش از 12 درصد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  به‌صورت تقریبی 130 هزار میلیارد تومان پول در دست موسسات مالی و اعتباری قرار دارد، خاطرنشان کرد: موسساتی در این بین وجود دارد که مجاز هستند اما تخلف دارند و باید ساماندهی شوند تا مردم به آنها اعتماد کنند. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.