2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
 173 هزار شغل در حوزه گردشگری ایجاد می شود
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

173 هزار شغل در حوزه گردشگری ایجاد می شود

مونسان:باید بتوانیم به 20 میلیون گردشگر ورودی کشور یا 80 میلیون گردشگر داخلی طی سال، دست یابیم.

دوات آنلاین-امسال در بخش گردشگری یکصد هزار شغل ایجاد شد و برای سال آینده نیز ایجاد 173 هزار شغل برنامه ریزی شده است. این را علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت. خلاصه‌ای از اظهارات او را به نقل از ایرنا بخوانید:

  • برای سال آینده حدود یک هزار و 700 طرح در کشور در حال اجراست و در اشتغال روستایی نیز ماموریتی ویژه به عهده این سازمان گذاشته شده و تلاش می کنیم حدود 40 هزار شغل در روستاها که به طور عمده در بخش های بوم گردی و صنایع دستی هستند، ایجاد شود.
  • در سال آینده طرح اشتغال فراگیر که رئیس جمهوری بر آن تاکید دارد و به تصویب هیات دولت نیز رسیده را در دستور اجرا داریم که جزو برنامه های اولویت دار محسوب می شود و اطمینان داریم که ایجاد 173 هزار شغل برای حوزه گردشگری، قابل دستیابی است.
  • تجاری کردن صنایع دستی کشور یکی دیگر از برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در 10 ماه امسال، صادرات صنایع دستی حدود 64 درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی است.
  • بنا بر آمار گمرک پارسال حدود 240 میلیون دلار صادرات داشته ایم و حدود 250 میلیون دلار هم بصورت صادرات چمدانی بوده که در مجموع نزدیک به 500 میلیون دلار درآمد صنایع دستی کشور بوده و امیدواریم روند رشد امسال، در سال آینده هم ادامه یابد.

به عقیده عین‌الله شریف‌پور، نماینده مجلس گردشگری می‌تواند جایگزین نفت شود. خلاصه‌ای از تحلیل این نماینده را اینجا بخوانید.

  • بخش خدمات دارای ظرفیت زیادی برای اشتغال زایی است. در دنیا به ازای هر 10 شغل، یک شغل در حوزه گردشگری تعریف می شود.
  • طرحی به نام تجاری سازی صنایع دستی در دست اجراست و باید در بخش فروش و بازاریابی، کار بیشتری انجام شود که نیاز به الزاماتی نظیر برندسازی ، شکل گیری طرح ها براساس سلیقه مشتری و تعیین کشورهای هدف دارد.
  • طرح جامع گردشگری کشور تدوین شده و پس از نوروز، به تصویب هیات دولت می رسد و بر اساس این طرح، مدیریت یکپارچه تری در حوزه گردشگری اعمال می شود چون گردشگری در دنیا ، امری فراگیر و فرابخشی است ولی در کشور ما این زنجیره، پاره پاره است.
  • باید بتوانیم به 20 میلیون گردشگر ورودی کشور یا 80 میلیون گردشگر داخلی طی سال، دست یابیم.
  • یکی از مشکلات مهم در سال آینده موضوع ایرانگردی است. ورود گردشگر خارجی برای کشور ما مهم است و اگر ایرانگردی رونق داشته باشد، شاهد کاهش سفر به خارج از کشور خواهیم بود که این امر، صرفه جویی ارزی را محقق می کند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.