2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
شرایط بستری بیماران مبتلا به کرونا چیست

شرایط بستری بیماران مبتلا به کرونا چیست

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران توضیح داده کدام بیماران کرونایی باید بستری شوند.

دوات آنلاین -تمامی بیماران مبتلا به کرونا باید تحت درمان قرار بگیرند اما این موضوع الزاما به معنای بستری شدن آنها نیست بلکه فقط یک گروه خاص از مبتلایان نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

 

چرا تست گرفته نمی‌شود

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که  «چرا در برخی مراکز جامع سلامت از بیماران مشکوک به کرونا تست گرفته نمی‌شود؟»، خاطرنشان کرد: در شرایط اپیدمی که سطح آلودگی و ابتلا خیلی زیاد است، پروتکل‌ها به سمت بیمارانی است که بیماری زمینه‌ای دارند و درمان آنها اهمیت پیدا می‌کند.

 

توکلی تصریح کرد:البته این به معنی آن نیست که بیماران دیگر اهمیتی ندارند، اما تشخیص بیماری که منجر به عارضه می‌شود، به سمت روش‌های تشخیصی مانند سی‌تی‌اسکن می‌رود،

 

ببینید: تفاوت‌های ابتلا به کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا از زبان دکتر علیمردانی

 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: بنابراین بیماران کم‌علامت یا بدون علامت و بدون بیماری زمینه‌ای به فرض اینکه تست آنها هم مثبت باشد، مراقبت در منزل و خود مراقبتی به آنها توصیه می‌شود و اینکه خود را در منزل قرنطینه کنند، سر کار نروند و وسایل حفاظت فردی را استفاده کرده و مسائل پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

کدام بیماران کرونایی در بیمارستان بستری می شوند

3 تیپ بیماری کرونا

وی با اشاره به انواع بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: ما سه تیپ بیمار کرونایی داریم؛ یک بیمارانی که علامت ندارند و تست آنها مثبت است. این بیماران آلوده به ویروس هستند اما بیماری ندارند.

 

توکلی متذکر شد:حالت دوم، افرادی که حالت خفیف و متوسط دارند و سومین حالت، بیمارانی است که درگیری شدید ریوی دارند، تنگی نفس و تب غیرقابل کنترل دارند.گروه اول و دوم نیاز به بستری ندارند و باید به خودمراقبتی در منزل بپردازند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.