2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ضرر پوست مرغ و ماهی برای سلامتی بدن چیست

ضرر پوست مرغ و ماهی برای سلامتی بدن چیست

نظر 3 متخصص تغذیه را درباره مصرف پوست ماهی و مرغ در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -خیلی‌ها عاشق خوردن پوست ماهی و مرغ هستند در حالی که این کار اصلا درست نیست و متخصصان توصیه می‌کنند پوست آنها را دور بیندازید اما ضرر خوردن پوست مرغ و ماهی چیست؟

ماهی را با پوست نخورید

چرا نباید پوست ماهی مصرف کنیم

خیلی از ما عادت داریم ماهی را با پوست سرخ کنیم و پوست برشته شده را بخوریم اما این کار بسیار نادرست است.

 

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف پوست ماهی‌هایی که در محیط‌های سالم پرورش پیدا می‌کند و خود ماهی نیز از مواد غذایی سالم تغذیه کرده است اشکالی ندارد اما عموماً به دلیل آلودگی‌های زیادی که در محیط‌ها وجود دارد توصیه می‌شود پوست ماهی‌ها و پرندگان مصرف نشود.

 

مظهری گفت: از آنجا که مواد سمی زیر پوست ماهی‌ها جمع می‌شود پرهیز از مصرف آنها توصیه شده است همچنین پوست پرندگان نیز از چربی زیادی برخوردار است که باعث بالا رفتن کلسترول خون خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: خواص گوشت بوقلمون چیست

 

در همین حال کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ماهی‌ها به دلیل اینکه در مکان و آب‌های مختلفی پرورش و رشد داده می‌شوند؛ به همین منظور به طور کامل نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آب مورد استفاده سالم هست و همچنین پوست ماهی که به طور مستقیم با محیط اطراف خود تماس دارد؛ بنابراین توصیه ما این است که پوست ماهی حتماً جدا شود و مورد استفاده قرار نگیرد.

 

 او بیان کرد: در صورت آلوده بودن آب و مکان پرورش، پوست و چربی‌های ماهی بعنوان محل تجمع بسیاری از آلودگی‌ها و حتی فلزات سنگین مانند جیوه محسوب می‌شوند؛ بنابراین بعد از تهیه ماهی و هنگام شستشو پوست و چربی‌های ماهی را دور بیندازید تا از به خطر انداختن سلامتی جلوگیری کنید.

 

متخصص تغذیه و رژیم درمانی مطرح کرد: متاسفانه عادت غلط سرخ کردن و مصرف پوست ماهی در بین مردم بسیار استفاده می‌شود که از نظر سلامتی و بهداشتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

پوست مرغ برای سلامتی مضر است

پوست مرغ چه ضررهایی دارد

خیلی‌ها پوست مرغ را دوست دارند مخصوصا این‌که چرب است اما همین چربی سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

 

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه گفت: به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از چربی‌های بدن اصطلاحا در زیر جلد یا زیر پوست تجمع می‌کند و غالبا چربی‌های مضرر و خطرناکی هستند، استفاده از پوست مرغ درست نیست بنابراین توصیه می‌شود که افراد هنگام استفاده از مرغ حتما پوست آن را جدا کنند.

 

بیشتر بخوانید: گوشت شتر چه خاصیت‌هایی دارد

 

وی گفت: از طرفی گاهی ممکن است در پرورش مرغ از هورمون‌های مختلفی استفاده شود که این هورمون‌ها نیز محل تجمع‌شان در زیر پوست مرغ می‌باشد بنابراین استفاده از پوست می‌تواند سبب مشکلات عدیده هورمونی برای افراد از جمله رویش بی‌رویه موهای زائد شود.

 

وی همچنین بیان کرد: مصرف پوست مرغ به ویژه در افرادی که در معرض و یا ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های متابولیک و یا هایپرلیپید هستند به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد چرا که پوست مرغ از چربی بسیار بالایی برخوردار است و اسید چرب اشباع و کلسترول بالایی را در خود ذخیره دارد.

پتای مرغ چندان هم مفید نیست

یک توصیه درباره پای مرغ

پای مرغ از دیگر خوراکی‌هایی است که نه تنها خیلی‌ها دوست دارند بلکه بر این عقیده هستند که برای سلامتی مفید است در حالی‌که به گفته یک متخصص تغذیه مطالب اغراق آمیزی که پای مرغ پوکی استخوان، راشیتیسم و مشکلات غضروفی را درمان می کند مبنای علمی ندارد و استفاده از آن توصیه نمی شود.

 

برخی افراد تصور می کنند ژلاتین پای مرغ برای غضروف سازی خوب است اما با توجه به میزان بسیار پایین پروتئین در پای مرغ، این ژلاتین نمیتواند کمکی به غضروف سازی کند.

 

منابع: فارس- باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.