2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
معرفی کامل فیلم گورکن؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فیلم گورکن؛ خلاصه داستان و بازیگران

تمام اطلاعات اولیه‌ای که برای تماشای فیلم گورکن لازم است بدانید در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -فیلم گورکن دومین ساخته کاظم ملایی است که در بیست و سومین جشنواره فیلم شانگهای در کشور چین نیز حضور داشت.

 

کاظم مولایی درباره فیلم گورکن گفته است: مخاطب برای من اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه با خودم فکر می‌کنم چگونه می‌توان سینمای شخصی خود را حفظ کرد ولی در کنارش مخاطب زیادی را هم با خود همراه کرد. «گورکن» و «کوپال» هر دو در یک باشگاه فکری هستند. جهان هر دو فیلم شبیه به هم هستند ولی دنیای داستان هر کدام، متفاوت است. «گورکن» در ظاهر قصه‌ زمینی‌تر و آدم‌های آشناتری دارد ولی در بطن داستان همان جنون و شیدایی «کوپال» در آن موج می‌زند. ولی «گورکن» بر خلاف «کوپال» تک لوکیشن و تک بازیگر نیست و این موارد، شاخصه‌هایی هستند که در جذب و همراهی مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد.

عکسی از فیلم گورکن

خلاصه داستان فیلم گورکن

داستان فیلم گورکن درباره زنی به نام سوده است که می‌خواهد ازدواج مجدد کند اما با یک موضوع شخصی پیچیده مواجه می‌شود و ناخواسته وارد ماجرایی می‌شود و....

ویشکا آسایش در فیلم گورکن

حسن معجونی بازیگر این فیلم گفته است: ما در مجموع قصد داشتیم طوری پیش برویم که مخاطب در طول فیلم مدام به شخصیت‌های مختلف شک کند، توهمی ایجاد شود که چه کسی در ایجاد مشکل اصلیِ داستان نقش داشته است و همین ایجاد شک، از نقاط قوت فیلم گورکن است. مخاطب وقتی در جریان فیلم قرار می‌گیرد، به تک‌تک کاراکترهای فیلم مظنون می‌شود. همه تلاش من هم این بود که چنین فضای پر از تعلیقی را به خوبی نمایش بدهم، یعنی فضایی که مشکوک است و آدم‌ها مدام به شک می‌افتند.

 

بازیگران فیلم گورکن

ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی‌پور، یدالله شادمانی و گوهر خیراندیش در گورکن بازی کرده‌اند.

ویشکا آسایش در فیلم گورکن

ویشکا آسایش در این فیلم در نقش بسیار خاص و متفاوتی ظاهر شده و شخصیت اصلی فیلم را بازی می‌کند .

حسن معجونی در فیلم گورکن

معجونی نیز درباره نقش خود در گورکن گفته است: خونسردی شخصیتی که من در «گورکن» برعهده دارم، همان بخشی است که کارگردان می‌توانست آن را به سمت التهاب ببرد، اما درخواستی از جانب او نبود که بخواهد چنین اقدامی کند و فضا را پر تعلیق کند تا ژانر فیلم معمایی و جنایی شود. او بیشتر می‌خواست روی کاراکترها متمرکز شود. وقتی شتاب آدم‌ها گرفته شود، فضای معقولی ایجاد می‌شود و مخاطب هم سرعتش را کم می‌کند و بیشتر از اینکه دنبال التهاب ناشی از اتفاقی باشد که در فیلم رخ داده است، به این فکر می‌کند که شرایط افراد در دنیای قصه چگونه است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.