2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تینا آخوندتبار چگونه برای بازی در نقش خورشید در سریال دیوار انتخاب شد

تینا آخوندتبار چگونه برای بازی در نقش خورشید در سریال دیوار انتخاب شد

گفته‌های آخوندتبار درباره نقش خورشید، انتخاب‌ها و شرایطش و... را بخوانید.

دوات آنلاین -تینا آخوندتبار که در سریال دیوار نقش خورشید را بازی کرده بازیگری را از سال 1388 با فیلم طلاق به سبک ایرونی شروع کرد. او بعد از بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف تصمیم گرفت سراغ ورزش برود و رشته بوکس را انتخاب کرد اما آخوندتبار چگونه برای نقش خورشید انتخاب شد.

 

انتخاب تینا آخوندتبار در روزهای آخر

آخوندتبار پیش از این به باشگاه خبرنگاران گفته بود: دستیار آقای مقدم با من تماس گرفتند و گویا انتخاب نقش خورشید بسیار سریع اتفاق می‌افتاد. زمانی من انتخاب شدم که دورخوانی‌ها دو ـ سه بار انجام شده بود.

 

من روزهای آخر بود که به گروه پیوستم. با آقای نعمت‌ا... راجع به نقش صحبت کردم، ایشان نقش را برای من توضیح دادند و من واقعاً به این شخصیت علاقه‌مند شدم. وقتی فیلمنامه را خواندم، ارتباط خوبی با نقش و کاراکترهای قصه برقرار کردم.

 

خورشید را دوست داشتم، چون تمام فاکتورهایی که لازم است یک دختر بیست و چند ساله در زندگی داشته باشد را ندارد، اما در زندگی کم نمی‌آورد. او مدام مطمئن است وضعیتی که دارد بهتر خواهد شد. او از 8ـ9 سالگی مادرش را بالای سرش ندارد، چون او گذاشته و رفته است. پدرش در زندان است و با عمه و شوهر عمه‌اش زندگی کرده و اگرچه معذب بوده، خودش را با شرایط وفق داده است.

 

او بسیار به پدرش علاقه دارد و همه جا این را می‌گوید یا حداقل با حس و ری‌اکشن نشان می‌دهد. او از زندگی راضی نیست، اما امیدوار است. عشق به زندگی و استقامت او را خیلی دوست دارم. او در شرایط سخت زندگی جا نمی‌زند.

تینا آخوندتبار بازیگر نقش خورشید در سریال دیوار

انتخاب‌های خورشید در سریال دیوار

آخوندتبار گفته بود: خورشید در طول زندگی‌اش بارها انتخاب کرده است، حتی در بچگی‌اش هم انتخاب کرده. نه آنکه یک جریان و شرایط خانوادگی بوده است. در واقع آنجا شرایط اجبار است، اما خورشید انتخاب می‌کند که با عمه و شوهر عمه‌اش که پلیس است زندگی کند و خیلی از محدودیت‌ها را به جان بخرد.

 

سکانس برتر سریال دیوار

بازیگر نقش خورشید توضیح داده: من خودم آن سکانسی را که خورشید رو در رو به پدرش می‌گوید "من با تو هرجای دنیا بخوای می‌آم اما وقتی زبون اونا رو یاد گرفتم می‌پرسم پدر شما چکاره است؟” یادم می‌آید دقیقاً از ۱۲ شب تا 5.5 صبح که سر ضبط این سکانس بودیم، هربار گریه می‌کردم. چون این دیالوگ برایم با ارزش بود. هم کودکانه و هم حرف آدم‌های بزرگ و پخته. از طرفی درد دل هم به حساب می‌آمد و حرف یک فرد ناراحت و مستأصل بود.

 

او درباره این‌که آیا مابه‌ازای بیرونی برای این نقش دیده یا یافته بود؟ گفته: من زمان زیادی نداشتم که بتوانم درباره احساسات واقعی چنین دختری در جامعه بیرونی تحقیق کنم. چون من زمانی به گروه پیوستم که همه بازیگران تعیین شده بودند و دقیقاً دو روز بعد، سریال کلید خورد اما با وجود این به خاطر انرژی مثبتی که آقای مقدم به بازیگران می‌دادند و همینطور کار بلدی او و دیگر عوامل مثل مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی من خیلی زود توانستم با کار همراه شوم.

 

البته دو روز اول کار خیلی استرس داشتم چون در مقابل بازیگرانی مثل خانم کوثری، آقای پسیانی و دیگران من تازه‌کار بودم و خیلی برایم سخت بود. البته وقتی بیشتر با آنها آشنا شدم دیدم آدم‌های بسیار دوست داشتنی هستند و حتی به من هم کمک بسیاری کردند. مخصوصاً بازی و فن بیان سلطانی و پسیانی کمک فراوانی به من کرد و همه اینها باعث شد که زود با گروه همراه شوم.

تینا آخوندتبار بازیگر نقش خورشید در سریال دیوار

سریال‌های تینا آخوندتبار

1391 دختران حوا (مجموعه تلویزیونی)         

۱۳۹۱    دیوار (مجموعه تلویزیونی)  

۱۳۹۴    زاویه هفتم (مجموعه تلویزیونی)

۱۳۹۵    آرام می‌گیریم

 

فیلم‌های سینمایی تینا آخوندتبار

۱۳۸۸    طلاق به سبک ایرانی

۱۳۸۹    هر چی خدا بخواد

۱۳۸۹    آزادراه

۱۳۹۰    خودزنی

۱۳۹۱    رسوایی

۱۳۹۱    متل قو

۱۳۹۳    بی خوابی اسب‌ها

۱۳۹۳    آن آواز غمناک

۱۳۹۴    باج

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.