2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
صادق برقعی، بازیگر سریال زمین گرم: علیار تا آخر سریال تصمیم‌های عجیبی می‌گیرد

صادق برقعی، بازیگر سریال زمین گرم: علیار تا آخر سریال تصمیم‌های عجیبی می‌گیرد

برقعی می‌گوید علیار شخصیتی عجیب و غریب است که در ادامه سریال تصمیم‌های غافلگیرکننده‌ای می‌گیرد.

دوات آنلاین -علیار در سریال زمین گرم با بازی خوب صادق برقعی به شخصیتی محبوب و دوست داشتنی تبدیل شده است. شخصیتی که نظیرش را تا به حال در سریال‌ها شاید کمتر دیده بودیم. بازیگر این نقش درباره علیار و پیچ و خم‌های شخصیتش با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید:

 

علیار شخصیت عجیبی است

** زمانیکه فیلم نامه سریال زمین گرم را خواندید کدام یک از ویژگی های شخصیت علیار برای شما چالش برانگیز بود؟ این شخصیت تا حدودی شبیه به افرادی است که درس طلبگی خوانده اند.

-اساسا علیار کاراکتر عجیبی است و هنوز برای خودم سوال است که در حال حاضر آدمی شبیه به او وجود دارد؟ وقتی خودم را جای او می گذارم از خودم می پرسم اگر من جای او بودم این تصمیم های سخت و مختلف را می گرفتم؟ از طرفی من اصالتا اهل قم هستم و در محیط طلبگی زندگی کردم و روحانی و طلبه های زیادی در اطرافم بوده است و به هر حال این موضوع در ایفای چنین نقشی من را کمک کرد.

صادق برقعی بازیگر نقش علیار در سریال زمین گرم

گذشتن علیار از عشق‌اش

** برای خیلی ها سوال است الان جوانی هست که از عشق خود بگذرد و با بیوه برادرش ازدواج کند؟

-حالا این یکی از تصمیم های او است و بزودی در قسمت های آینده با تصمیم های عجیب و غریب دیگر مواجه خواهیم شد.

 

** یکی از اتفاق هایی که در قصه این سریال افتاده است و به نوعی تا به حال در تلویزیون به آن پرداخته نشده بود، این بود که یک برادری بعد از مرگ برادرش با همسر او ازدواج کند. در این باره بازخوردهایی داشتید؟

-بازخوردهایی که تا به حال گرفتم بسیار متفاوت بوده است عده ای موافقند و عده ای مخالف. اما این را نباید نادیده گرفت که چنین تصمیمی تصمیم حساسی است که این شخصیت می گیرد و تصمیم عادی نیست و جزو یکی از تصمیم هایی است که واقعا نمی دانم اگر هر فردی در چنین شرایطی قرار بگیرد چه واکنشی دارد. هرچند این ماجرا در قصه حل می شود و مخاطب نیز خیلی زود به آن عادت می کند چراکه اتفاق های مهمتری سرراهش قرار می گیرد و هر چه جلوتر می رویم علیار در شرایطی قرار می گیرد که تصمیم های سخت تری خواهد گرفت.

عکسی از سریال زمین گرم

بازی در نقش مثبت

** شما برای اولین بار در نقش مثبت یکی از سریال های پرمخاطب به مردم معرفی شدید. تا قبل از آن دوست داشتید در اولین گام نقش مثبت بازی کنید یا نه؟

-واقعا برایم مثبت و منفی بودن نقش اهمیتی نداشت و بیشتر این برایم مهم بود که شخصیتی باشد با اغلب طیف های حسی و در شرایط و موقعیت های مختلف قرار بگیرد که این اتفاق درباره علیار رخ می دهد. مسئله سیاه یا سفید بودن نقش ها نیست مسئله این است که این شخصیت در موقعیت های مختلف با تصمیم های عجیبی مواجه می شود و علیار هم پر است از این تصمیم گیری ها و برای من جذاب بود.

 

البته عاشق نقش هایی هستم که در آینده امیدوارم بتوانم این نقش ها را بازی کنم. نقش هایی که طیف های حسی مختلفی دارند و چیزی برای ساختن داشته باشد. علاوه بر این برایم مثبت یا منفی بودن ملاک انتخاب نقش نیست و بیشتر درگیر شدن و ارتباطم با مخاطب از لحاظ حسی برایم اولویت دارد.

 

بیشتر بخوانید: نقدی بر سریال زمین گرم؛ سریالی با مضمون اجتماعی و مذهبی

 

** این دیدگاه شما است اما مخاطبی که هر شب این سریال را دنبال می کند بیشتر مثبت بودن شخصیت علیار برایش قابل توجه است.

-بله من به صورت کلی گفتم و این روزها همه از من سوال می کنند آیا تو خودت تا این اندازه خوب هستی؟ و من می گویم مشخص است که نه.

 

تفاوت‌های صادق برقعی با علیار

** نمی توان گفت یک دیواری بین صادق برقعی و علیار است اما خب به هر حال تفاوت هایی بین شما و این نقش وجود دارد. چطور به این شخصیت نزدیک شدید؟

-آقای نعمت اله در این زمینه کمک های بسیاری به من کردند و با توجه به شرایط و زمانی که در آن قرار داشتیم من این شخصیت را زندگی کردم. من هیچ وقت در روستا زندگی نکردم اما سعی کردم تفکر و رفتارهایم را منطبق بر اهالی روستا تغییر دهم و آنها را باور کنم و سعی کردم که زیست زندگی ام را به سمت علیار ببرم و با اینکه ۸ ماه از شروع بازیم در این نقش می گذرد اما هنوز نتوانستم تشخیص دهم اینجا علیار هستم یا صادق؟

 

** یعنی این تضاد در درون خود شما هم به وجود آمده است؟

-بله یک جاهایی واقعا خوشحالم. به هر حال هر قصه ای و هر نقشی اثرهایی روی آدم می گذارد و گاهی این اثرها آنقدر منفی هستند که باعث تشویش آدم می شود اما درباره علیار این مصداق ندارد. شخصیت علیار یک سری ویژگی هایی به من داده است که فکر می کنم اگر بتوانم این ویژگی ها را حفظ کنم آدم متفاوتی می شوم.

 

** چه ویژگی هایی؟

-صداقت و ادای دینی که در وجود علیار است واقعا تحسین برانگیز است. به خصوص در مورد خانواده که به هر طریقی شده دینی که نسبت به خانواده اش دارد را ادا می کند و اگر من بتوانم همین ها را انجام دهم کار بسیار بزرگی انجام داده ام.

عکسی از سریال زمین گرم

تحول در آینده کاری

** اما عده ای معتقدند شروع فعالیت تصویری جدی شما با یک نقش مثبت ممکن است آینده کاری تان را دچار تحولی کند و از این به بعد همه سازندگان شما را در این قالب بخواهند و همین شما را در طولانی مدت دچار کلیشه می کند. خودتان به این موضوع فکر کرده بودید؟

-بله و نگرانی ام هم از این بابت است که تبدیل نشوم به کلیشه ای که همیشه در یک ژانر از او استفاده می کنند. البته همه چیز بستگی به آینده دارد و به پیشنهادهایی که می شود اما امیدوارم این اتفاق برایم رخ ندهد و سعی می کنم مراقب خودم باشم و روی انتخاب هایم دقت کافی را داشته باشم.

 

** شما در تئاتر چنین نقشی را تجربه نکرده بودید؟

-نقش هایی شبیه به علیار را بازی کرده بودم اما خب از چند بعد با آنها مشترک بوده و از برخی جهات نه.

 

** به طور معمول قصه ها دارای قهرمان و ضدقهرمان های مشخصی هستند. در اینجا قهرمان قصه شخصیتی موجه دارد. این موضوع از ابتدا برایتان جذابیت داشت؟

-آنقدر قصه پر از شاخ و برگ است و پر از اتفاق است و ریتم تندی دارد و اغلب شخصیت ها در موقعیت های مختلف قرار می گیرند، برایم جذاب بود. زمین گرم سومین قسمت از سه گانه ای است که قبلتر آقای نعمت اله ساختند و در هر کدام قهرمان و ضد قهرمان های متفاوتی وجود داشت. زمانیکه متن را می خواندم، قصه به تنهایی برایم جذابیت داشت و دوست داشتم بدانم در پایان چه سرنوشتی در انتظار شخصیت ها است به همین خاطر در مدت زمان کوتاهی همه قصه را خواندم.

 

**چقدر بازی در کنار آقای خمسه و دیگر بازیگران به تجربیات شما اضافه کرد؟

-لحظه لحظه بازی کردن در کنار آقای خمسه و فلاح کلاس بازیگری است و این اتفاق خوبی بود که در این کار برایم افتاد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.