2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بهترین برنامه غذایی برای دانش آموزان چیست

بهترین برنامه غذایی برای دانش آموزان چیست

یک متخصص تغذیه در این مطلب توضیح داده است دانش آموزان چه برنامه غذایی باید داشته باشند.

دوات آنلاین -اگر شما هم در خانه دانش آموز دارید باید حواس‌تان به برنامه غذایی او باشد و مراقب باشید تغذیه کودک و نوجوان به گونه‌ای باشد که مواد مغزی را به طور کامل دریافت کند و انرژی کافی را برای فعالیت‌های روزانه داشته باشد.

صبحانه مناسب برای دانش آموزان چیست

دانش‌ آموزان صبحانه کامل بخورند

احمد ساعدی،متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکى تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «مصرف برخى مواد غذایى براى افزایش تمرکز دانش‌آموزان و تقویت سیستم ایمنی بدن آنها»،گفت: مصرف صبحانه کامل و خوردن آب باعث افزایش ایمنی بدن دانش‌آموزان می‌شود؛ چراکه کم آبی سطوحی مانند ریه و دستگاه گوارش را نسبت به نفوذ ویروس‌ها کم توان کرده و باعث کاهش ایمنی بدن می‌شود.

 

ببینید: دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا در مدرسه چه کار کنند

 

وی ادامه داد: صبحانه کامل مى‌تواند املت باشد؛ چرا که هم گوجه فرنگی باعث دریافت کاروتونیدها مى‌شود و هم تخم مرغ باعث بیشتر شدن دریافت پروتئین‌ها خواهد شد و هر دو این مواد خواص بسیار زیادی دارند که باعث افزایش سیستم ایمنى خواهد شد.

گردو برای دانش آموزان بسیار مفید است

گردو و ماهی برای دانش آموزان مفید است

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف گردو و ماهی به لحاظ داشتن اسیدهای چرب و امگا۳ هم باعث افزایش توجه و تمرکز و هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

دانش آموزان میان وعده چی بخورند

ساعدى تصریح کرد: خیلى از افراد از میان وعده هم استفاده مى‌کنند که براى همین منظور مى‌توانند از شیر استفاده کنند؛ چراکه هم باعث افت خون نمی‌شود بلکه باعث افزایش توان مغزی خواهد شد؛ البته اگر شیر در دسترس نبود یا کودکى تمایل به خوردن شیر نداشت، والدین لقمه‌های نان و پنیر را به همراه کمى گردو مى‌توانند به عنوان میان وعده برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.