2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
راه‌های خانگی و آسان برای تقویت سیستم ایمنی بدن

راه‌های خانگی و آسان برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یک سیستم ایمنی سالم به مصرف مداوم ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی بستگی دارد.

دوات آنلاین-برخی افراد به‌طور دائم به انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها مبتلا شده و برخی دیگر نیز به‌ندرت درگیر بیماری می‌شوند و علت این تفاوت را باید در توانِ سیستم ایمنی افراد جست‌وجو کرد.برای مصونیت بیشتر در برابر انواع بیماری‌ها و کسب سلامت مطلوب، حفظ سلامت و قدرت سیستم‌ ایمنی بدن باید در اولویت‌ قرار گیرد.عواملی چون افزایش سن و کیفیت و سبک زندگی نیز بر سلامت سیستم ایمنی افراد موثر بوده و برای برخورداری از یک سیستم ایمنی قوی باید رویکردی کلی را در پیش گرفت، چرا که هیچ راهکار جادویی به تنهایی نمی‌تواند فرد را به این هدف مهم برای کسب سلامتی و تندرستیِ مطلوب برساند.

 

بتا گلوکان مخمر

بتا گلوکان مخمر به‌عنوان یکی از قوی‌ترین مواد مغذی برای تقویت سیستم‌ایمنی بدن، تنها نوع از بتا گلوکان‌ها است که قادر به فعال کردن نوتروفیل‌ها و تحریک آنها به مبارزه علیه عوامل بیماری‌زا در بدن است.بدون این ماده، سلول‌های ایمنی بدن ما کند باقی می‌مانند.متخصصان توصیه می‌کنند برای محافظت بیشتر در برابر میکروب‌ها، عفونت‌ها و بیماری‌ها، رژیم غذایی خود را با تمام مواد مغذی بالا غنی کرده و به‌طور مداوم سیستم‌ایمنی بدن خود را چکاپ کنید.

 

از بدن خود محافظت کنید

میکروب‌ها و شرایط محیطی نامطلوب مانند مه، تغییرات شدید آب و هوایی، تهویه هوای دائم و آلودگی‌های ناشی از استنشاق دود دخانیات می‌توانند سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهند.افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا از همه انواع که ناشی از فقدان ورزش، کمبود خواب و افزایش استرس است نیز منجر به تضعیف بدن می‌شود.تنها چیزی که سلامت فرد یا تسلیم‌شدن بدنش را در برابر انواع عفونت تعیین می‌کند، وضعیت سیستم ایمنی بدن اوست.

 

میوه وسبزی مصرف کنید

روزانه رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید، چرا که رژیم غذایی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. یک سیستم ایمنی سالم به مصرف مداوم ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی بستگی دارد. متاسفانه در جوامع پرشتاب امروزی، بسیاری از ما مقدار کافی از میوه‌ها و سبزیجات تازه مورد نیاز برای حفظ ایمنی بدن خود را مصرف نمی‌کنیم.

 

ویتامین D

این ویتامین به‌عنوان عاملی مهم در سلامت سیستم‌ایمنی شناخته شده است.مطالعات بی‌شماری ارتباط سطح پایین ویتامین D را با افزایش خطر ابتلا به آنفلوآنزا نشان داده است.از منابع غنی از ویتامین D می‌توان از ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، جگر گاو و زرده تخم‌مرغ یاد کرد.

 

سیر

در طول تاریخ سیر به‌عنوان ماده‌ای خوراکی که با عفونت ناشی از باکتری‌ها و ویروس‌ها مبارزه می‌کند، شناخته شده است.آلیسین، یکی از مواد مغذی محرک ایمنی موجود در سیر است که هنگام بریدن، ریزکردن یا خردکردن حبه‌های سیر آزاد می‌شود.سیر هم‌چنین باعث تحریک فعالیت سلول‌های سیستم‌ایمنی بدن می‌شود که ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از بین می‌برند.

 

ویتامین C

این ویتامین که به‌نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، نوعی ویتامین محلول در آب است که باعث تحریک تولید و عملکرد سلول‌های ایمنی برای مبارزه با میکروب‌ها می‌شود.از منابع سرشار از ویتامین C می‌توان به پرتقال، پاپایا، کلم بروکلی و توت‌فرنگی اشاره کرد.

 

مخروط‌ سانان

تحقیقات نشان می‌دهد که مخروط‌ سانان نظیر خانواده کاسنی که در طب سنتی مصرف دارند، میزان گلبول‌های سفید خون را برای مبارزه با عفونت‌ها افزایش می‌دهند

 

5 بار در هفته ورزش کنید

فعالیت بدنی و ورزش منظم به بهبود توانایی خوابیدن که خود باعث کاهش استرس می‌شود، کمک می‌کند.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.