2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
3 ستاره خوانندگی در عصر جدید؛ سروش فرهمند، مجید معظمی و عرفان طهماسبی

3 ستاره خوانندگی در عصر جدید؛ سروش فرهمند، مجید معظمی و عرفان طهماسبی

این سه خواننده به نیمه نهای عصر جدید رسیده‌اند و باید دید کدام‌شان در نهایت جزو 5 فینالیست خواهد بود.

دوات آنلاین -عصر جدید از زمان شروعش تا امروز، در بخش خوانندگی باعث دیده شدن چهره‌های مختلفی شده؛ افرادی که خیلی از آنها آرزوی شنیده شدن داشتند یا قبل‌تر در فضای مجازی و صفحه‌های خودشان تا حدی بین دنبال‌کننده‌هایی که داشتند، شناخته‌شده بودند و اینجا باعث شد که بیش از پیش دیده شوند. در ادامه نگاه مختصری به چهره‌هایی که در فصل دو این برنامه به نیمه‌نهایی رسیدند، داریم:

عرفان طهماسبی در عصر جدید

عرفان طهماسبی، خواننده بختیاری عصر جدیدی‌ها

تولد: 1377 و اهل شوشتر استان خوزستان

دیگه چی؟ عرفان طهماسبی جزو چهره‌هایی است که علاوه‌بر خوانندگی، در زمینه شاهنامه‌خوانی هم مهارت دارد. ترانه بختیاری با نام «گلم گلم» عنوان اثری بود که او در عصر جدید، روی صحنه خواند و توانست گوش‌های زیادی را به خود معطوف کند. طهماسبی ساکن اهواز است و در یکی از رستوران‌های این شهر اجرا دارد. به گفته خودش، او از شش‌سالگی در یک کبابی خوانندگی کرده و حالا اینجا برای مردم می‌خواند.

 

مجید معظمی در عصر جدید

مجید معظمی، گچکار کوچک و خواننده معروف

تولد: دهه 80 و اهل کردستان

دیگه چی؟ مجید معظمی که این روزها کلاس هفتم است، با اجرای آهنگ «خیال تو» محسن یگانه، بازخوردهای جالب‌توجهی از حاضران عصر جدید و بعد هم اعضای فضای مجازی گرفت، تا جایی که بعد از این اجرا فیلم او دست به دست بین مردم می‌چرخید و بازدیدهای زیادی داشت. او علاوه‌بر خوانندگی، سه سال است که مشغول گچکاری ساختمان شده تا کمک‌خرج پدرش شود. نگاه زلال و بی‌آلایش او یکی دیگر از نکاتی است که باعث شد تا اجرای این خواننده نوجوان بیش از بیش به دل بنشیند.

سروش فرهمند در عصر جدید

سروش فرهمند، آقای خاص

تولد: 71 و اهل تهران

دیگه چی؟ سروش فرهمند با اجرای آهنگ پسر پاییز نظر تماشاگران را به خود جلب کرد و توانست در ثانیه‌های اول چراغ سفید را از آریا عظیمی‌نژاد یکی از داوران عصر جدید بگیرد. فرهمند از کودکی در مساجد و دسته‌های عزاداری مداحی می‌کرد و قاری قرآن هم بود. او از سه سال پیش خوانندگی را به صورت حرفه‌ای شروع کرد. تیپ خاص او و عینکش در عصر جدید توجه احسان علیخانی را هم به خود جلب کرد.

 

موسیقی‌‌هایی از جنس نوجوانی

در دنیای موسیقی هم مثل بقیه فضاها، بچه‌ها یا بهتر است بگوییم نوجوانان برای خودشان برو و بیایی دارند. تا جایی که برخی از آنها اسم و رسمی به هم زده‌اند و به‌واسطه استعدادشان، این روزها در گروهی مشغول هستند.

 

با همه اینها چهره‌های نوجوانی که خوانندگی را مثل خائف تجربه و آلبوم رسمی منتشر کرده‌اند، چندان زیاد نیست. اما در بین آنها هستند کسانی که در بخش‌های دیگر موسیقی توانسته‌اند بدرخشند. یکی از این افراد، امین عطایی است، او از شش‌سالگی موسیقی را با ساز سنتور نزد مسعود قنبری آغاز کرد، در هشت سالگی تار یاد گرفت، در ادامه در سن ده سالگی با هوشنگ ظریف این فضا را ادامه داد.

 

در سال 85 و سن ۱۱ سالگی، او از سوی شهرداری تهران دعوت شد تا در مراسم بزرگداشت استاد «جلیل شهناز» شرکت کند و به همراه سعید رودباری قطعه‌ای از ساخته‌های استاد شهناز را در مایه دشتی اجرا کند. نوازندگی او در این برنامه مورد استقبال بسیار زیاد حضار از جمله محمدرضا شجریان قرار می‌گیرد و پس از آن هم ویدئویی که از سوی شهرداری در فضای مجازی منتشر شد، با بازخوردهای جالبی همراه می‌شود.

 

پوریا خادم، پسر رسول خادم معروف هم، نوجوان دیگری است که به یکی از پیانیست‌های معروف تبدیل شده است. او نیز همزمان با هشتاد و پنجمین سالگرد زادروز جهان‌پهلوان تختی به همراه شهرام ناظری اجرای مشترکی داشتند که مورد توجه قرار گرفت. او از پنج‌سالگی نواختن پیانو را شروع کرد و نزد استاد چکناواریان، پایه‌های آهنگسازی را یاد گرفت.

 

منبع: روزنامه جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.