2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چه طور بفهمیم آنفولانزا گرفته‌ایم یا کرونا

چه طور بفهمیم آنفولانزا گرفته‌ایم یا کرونا

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی تفاوت‌های دو بیماری کرونا و آنفولانزا را توضیح داده است.

دوات آنلاین -آنفولانزا و کرونا دو بیماری هستند که علائیمی شبیه به م دارند و ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. اما ما چگونه و از کجا باید بفهمیم به کدام یک از آنها مبتلا شده‌ایم؟

 

پیشگیری از آنفولانزا در پاییز

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیمارى‌هاى تنفسى و آنفولانزا در فصل پاییز باتوجه به وجود بیماری کرونا در کشور گفت: بروز عفونت‌های ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا رخ می‌دهد که با شروع فصل جدید اجتناب ناپذیر است و ممکن است دچار این بیماری‌ها شویم.

آنفولانزا با کرونا چه فرق هایی دارد

فرق آنفولانزا و کرونا

وی گفت: علائم کرونا در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی اتفاق می‌افتد و عفونت‌ها معمولاً قسمت فوقانی را درگیر می‌کنند و بنابراین کسانی که به دو نشانه آبریزش بینی و عطسه مبتلا هستند، احتمالاً به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مبتلا هستند.

 

این متخصص عفونی در خصوص فرق آنفولانزا و کرونا، گفت: آنفلوانزا یکدفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و یکدفعه تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه در فرد ظاهر می‌شود همراه با بدن درد، اما کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر ۳۸ درجه و به ندرت ۳۹ درجه است و اغلب مبتلایان کرونا با افراد کرونایی به نوعی تماس داشته‌اند و علامت کرونا تب ۳۸ درجه، سرفه‌های خشک و تنگی نفس و کاهش حس چشایی و بویایی و عدم توانایی در راه رفتن است.

 

وی افزود: طبق رویه هرساله متخصصان نکاتی مانند رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مکرر دستان با آب و صابون را توصیه مى‌کنند اما امسال با وجود کرونا، ما به دلیل تولید نشدن واکسن کرونا باید با تزریق واکسن آنفولانزا حداقل از ابتلا به بیماری آنفولانزا جلوگیری کنیم و اگر علائم آن را داشتیم با مراجعه سریع به پزشک‌ و مصرف دارو، درمان را آغاز کنیم.

 

وی ادامه داد: در مورد درمان بیماری آسم، داروی بکلومتازون یا اسپری‌های استنشاقی را تجویز مى‌شود ، این دارو جزو کم عارضه‌ترین داروها برای درمان است که عوارض خاصی ندارد و فقط ممکن است در زبان برخی بیماران لکه‌های سفید و ریزی را ایجاد کند که آن هم با خوردن قطره ی نیستاتین بهبود می‌یابد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/06/16
اگه ازمایش خون بدیم میتوان فهمید انفلونزا داریم یا کرونا؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.