2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه یک خانم خوش تیپ باشیم؛ چند اصل کلیدی و مهم

چگونه یک خانم خوش تیپ باشیم؛ چند اصل کلیدی و مهم

اگر می‌خواهید خانمی خوش تیپ و آراساته باشید نکاتی را که در این مطلب به آنها اشاره شده است حتما رعایت کنید.

دوات آنلاین -لباس پوشیدن شاید در ظاهر بسیار ساده و دم‌دستی باشد، اما برای خودش قانون و حساب و کتاب دارد. همیشه هم بحث قیمت‌ و برندهای مختلف مطرح نیست. به خاطر داشته باشید که می‌توانید با لباس‌های معمولی هم زیبا و آراسته به نظر برسید؛ فقط کافی است که اصول خوش‌تیپ‌بودن را رعایت کنید. دانستن چند نکته و رعایت آنها می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

 

از رنگ سفید غافل نشوید

رنگ سفید یکی از معیارهای خوش‌تیپ بودن است. معمولا همه نوع لباسی با رنگ سفید جلوه فوق‌العاده‌ای دارد. کفش، لباس، شلوار یا حتی کیف سفید در هر فصلی از سال جزو گزینه‌های نخست شما برای خوش‌تیپ‌بودن به‌شمار می‌رود، اما یک نکته را باید موقع استفاده از لباس‌های سفید رعایت کنید؛ لباس سفید مناسب اداره و محل کار نیست و بهتر است در غیر ساعات کاری از آن استفاده کنید. علاوه براین، حواستان باشد در مراسم عروسی از لباس سفید استفاده نکنید و اجازه دهید فقط لباس سفید عروس جلب‌توجه کند و جلوه داشته باشد.

 

کیفیت لباس مهم است

بعضی افراد تصور می‌کنند هر چه بابت خرید یک لباس پول بیشتری بپردازند، جنس بهتری می‌خرند اما این الزاما ملاک نیست و همیشه گران‌بودن یک لباس دلیل بر آن نیست که حتما کیفیت و جنس بهتری هم دارد. همیشه موقع خرید، خودتان کیفیت و جنس پارچه لباسی را که می‌خواهید بخرید، بررسی کنید که مبادا پارچه آن مشکلی داشته باشد.

 

مراقب باشید کمربند، شلوارتان را جمع نکند

یکی از نکاتی که گاهی مردان به آن بی‌توجه هستند، استفاده از کمربند است به طوری که ممکن است آنقدر محکم کمربند را بکشید که باعث جمع‌شدن و چین‌افتادن کمر شلوار شود. جمع‌شدن کمر شلوار یکی از چیزهایی است که زیبایی لباس‌های شما را کاهش می‌دهد. بنابراین، حواستان باشد که سایز شلوار و دور کمرتان یک اندازه و قالب تنتان باشد.

 

موقع انتخاب کفش و لباس به قدتان توجه کنید

اگر جزو خانم‌هایی با قد کوتاه هستید، تا حد امکان لباس‌های کوتاه مخصوصا بالاتر از زانو نپوشید. این قبیل لباس‌ها، شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای این که قدبلندتر جلوه کنید، لباس‌های بلند و به اصطلاح ماکسی را انتخاب کنید.

 

لباس‌های بلند همچنین برای خانم‌هایی که قدشان کوتاه است و وزن زیادی هم دارند یک راهکار برای لاغرتر به نظررسیدن به شمار می‌رود. اما اگر جزو خانم‌هایی هستید که قد بلندی دارید، سراغ کفش‌های پاشنه‌بلند نروید. اگر همسرتان تقریبا هم‌قد شماست یا با پوشیدن کفش پاشنه بلند، قدتان هم اندازه او می‌شود، کفش پاشنه بلند را فراموش کنید. به طورکلی، از نظر زیبایی‌شناسی بهتر است مرد کمی قدبلندتر از زن باشد بنابراین سعی کنید این تناسب قدی را رعایت کنید.

خانم های شیک پوش چه نکاتی را رعایت می کنند

همیشه طبق شرایط لباس بپوشید

همواره سعی کنید با توجه به این که در چه موقعیت قرار است حاضر شوید، لباس بپوشید. همانطور که با لباس ورزشی در مراسم عروسی حاضر نمی‌شوید، با لباس اسپرت هم در مکان‌های رسمی و اداری حضور پیدا نکنید و تلاش کنید طوری لباس بپوشید که در اولین برخورد دیگران نظر مثبتی به شما پیدا کنند.

 

به عنوان مثال، هرگز از تی‌شرت و به ویژه تی‌شرت‌های نوشته‌دار و دارای تصویر موقع حضور در جلسه اداری یا مصاحبه کاری استفاده نکنید. هرگز در محیط‌های اداری، بیمارستان‌ها یا برای گردش و تفریح کفشی با پاشنه بلندتر از سه سانت نپوشید و پوشیدن این کفش‌ها را به مهمانی‌ها و عروسی‌ها موکول کنید. اگر قصد سفر، گردش با دوستان و خانواده را دارید، سعی کنید از کفش‌های اسپرت و راحت استفاده کنید.

جواهرات زیاد اصلا مناسب خانم های خوش تیپ نیست

در استفاده از جواهرات زیاده‌روی نکنید

خیلی از خانم‌ها معمولا علاقه زیادی به جواهرات دارند و گاهی همین علاقه باعث می‌شود در استفاده از جواهرات به ویژه در مراسم عروسی و رسمی‌تر زیاده‌روی کنند. هماهنگی رنگ لباس با جواهرات اهمیت بالایی دارد. تا حد امکان از جواهرات ظریف و کم استفاده کنید که جلوه زیباتری به شما می‌دهد؛ به عنوان مثال به جای این که چند گردنبند را روی هم بیندازید یا از زنجیری با ضخامت زیاد استفاده کنید، از گردنبندی ظریف و زیبا استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل تیپ مهمانی زنانه برای خانم‌های شیک پوش

 

یادتان باشد هر چه تعداد جواهرات کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد و ظاهر شما را آراسته‌تر می‌کند. از طرف دیگر، دقت کنید که هرگز جواهرات طلایی را با جواهرات نقره‌ای با هم استفاده نکنید.

 

کفش و جوراب را دریابید

یکی از ارکان پوشش که شما را آراسته جلوه می‌دهد، تمیزبودن همیشگی کفش‌هاست. کفش‌هایی که کثیف و نامرتب باشند، ظاهر شما را کثیف و شلخته نشان می‌دهد. اگر کفش سیاه رنگی دارید، سعی کنید همیشه آن را واکس بزنید. برای کفش‌های رنگی هم بهتر است از واکس‌های براق‌کننده استفاده کنید.

 

به هماهنگی میان رنگ جوراب با رنگ کفش، دامن یا شلواری که می‌پوشید هم دقت کنید. یکی از اشتباهات رایج در پوشیدن لباس‌های مردانه، پوشیدن جوراب سفید با شلوار سیاه و برعکس است. با دامن‌های مجلسی مشکی هم حتما جوراب یا جوراب شلواری مشکی بپوشید. معمولا لباس‌های رسمی هم قانون خود را دارند. کت و شلوار، کت و دامن و دامن‌های تک مجلسی جزو لباس‌هایی هستند که حتما باید با آنها جوراب بپوشید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب و ست کردن بهترین لباس مجلسی زنانه

 

​​​​​​​به رنگ‌ها دقت کنید

شما می‌توانید با کمی دقت، هم لباس‌هایی آراسته و هم لباس‌هایی با رنگ‌بندی مناسب برای پوشیدن پیدا کنید. آشنایی هرچند محدود با رنگ‌ها و ترکیب آنها با یکدیگر به شما در پوشیدن لباس‌هایی با هارمونی رنگ کمک‌می‌کند.

 

 در پوشش خود، مواقع لزوم از تضاد رنگ‌ها در کنار هم می‌توانید برای تأثیرگذاری بیشتر لباس‌هایتان استفاده کنید. اگر جثه درشتی دارید یا چاق هستید، سعی کنید لباس‌های تنگ با رنگ روشن نپوشید؛ این لباس‌ها شما را چاق‌تر و درشت‌تر نشان می‌دهند. برای این که لاغرتر به نظر برسید، بهتر است لباستان کمی گشاد باشد و رنگ تیره‌تری داشته باشد.

 

منبع: چاردیواری- جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.