2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
پنیر پارمیزان چیست و در چه غذاهایی استفاده می‌شود

پنیر پارمیزان چیست و در چه غذاهایی استفاده می‌شود

از پنیر پارمیزان چه استفاده‌هایی می‌شود و این پنیر چه خاصیت‌هایی دارد؟

دوات آنلاین -پنیر پارمیزان یا پارمیسان یا پارمیجانو یک پنیر ایتالیایی بسیار خوشمزه است که می‌توان آن را در انواع غذاها ریخت و مصرف کرد. این پنیر بسیار سخت درست می‌شود.

 

تاریخچه پنیر پارمیزان

دو ایتالیایی به نام‌های بندتتینی و چینسی در قرن 12 میلادی این پنیر را به صورت انبوه تولید کردند. آنها ابزار مورد نیاز برای تهیه این پنیر را به استان‌های مختلف ایتالیا فرستادند و به این ترتیب پنیر پارمیزان به تدریج جای خود را باز کرد و بعد از مدتی به خارج از ایتالیا نیز راه یافت. محل صادرات این پنیر بندر پیزا بود و پارمیسان از آنجا به کشورهای مختلف وارد شد.

پنیر پارمیزان چه ویژگی هایی دارد

پنیر پارمیزان چه شکلی است

این پنیر از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با سایر پنیرها ندارد و سفت و خشک است و بافت‌های دانه‌ای دارد اما طرز تهیه آن بسیار دشوار است. اول این‌که پارمیسان را حتما باید از شیر گاو تهیه کرد. برای هر یک کیلو از این پنیر به 16 لیتر شیر گاو نیاز است. این پنیر  حداقل 2‌ماه و حداكثر 36‌ماه زمان نیاز دارد تا درست شود.

 

موارد استفاده پنیر پارمیزان

پنیر پارمیزان را به صورت رنده کرده یا پودر شده در پلو، کتلت، انواع سس، سوپ و انواع پاستا و ماکارونی استفاده می‌کنند.

 

فواید پنیر پارمیزان

پنیر پارمیزان بسیار راحت هضم می‌شود. دلیل آن هم این است که تولید آن زمان زیادی می‌برد. بنابراین برای کودکان و سالمندان مفید است. علاوه بر آن این پنیر منبع غنی پروتئین است.

سیب زمینی تنوری با پنیر پارمیزان را چه طور درست کنیم

دستور پخت یک غذا با پنیر پارمیزان

یکی از غذاهای ساده‌ای که می‌توانید با پنیر پارمیزان درست کنید و بسیار هم خوشمزه است نوعی سیب زمینی تنوری کرده است.

 

برای این کار سیب زمینی را در مخلوطی از پودر پنیر پارمیزان، نمک، فلفل، پودر کاری جعفری و پودر سیر و پیاز بخوابانید. بعد از چند دقیقه همه مواد را در فویل بریزید و داخل فر بگذارید تا سیب زممینی تنوری‌تان آماده شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.