2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ستاره‌های عصرجدید دوم؛ از مجید معظمی تا هومن لطفعلی

ستاره‌های عصرجدید دوم؛ از مجید معظمی تا هومن لطفعلی

در این فصل از عصر جدید چهره‌های تازه‌ای روی صحنه درخشیدند و استعداد خود را نشان دادند.

دوات آنلاین -عصرجدید، صحنه‌ای برای درخشیدن ستاره‌هاست و به شکل طبیعی انتخاب چند ستاره از میان انبوهی از استعدادهای ایرانی که روی صحنه عظیم و چشم‌نواز این برنامه ظاهر می‌شوند، کاری به‌شدت سخت است. اما با این همه فصل‌دوم عصرجدید همچون فصل‌اول آن شاهد حضور ستاره‌هایی خاص بود که بازتاب حضورشان در این برنامه تا چند روز پس از پخش قسمت‌های مربوط به آنها در فضای مجازی و در میان مکالمات مخاطبان این برنامه به گوش می‌رسید. اگر در فصل‌اول هنرنمایی چهره‌هایی چون فاطمه عبادی، محمد زارع، پارسا خائف، سعید فتحی‌روشن، دختران نینجا و برادران قاسمی به چشم مخاطبان عصرجدید آمد در این فصل نیز ستاره‌هایی بودند که رکوردهایی منحصر به فرد را برجای گذاشتند و اتفاقاتی ویژه را برای مخاطبان این برنامه رقم زدند.

مجید معظمی در عصر جدید

مجید معظمی 13 ساله رکوردشکن

مجید معظمی، نوجوان ۱۳ ساله کرد است که اجرای او از ترانه «ماه عسل» محسن یگانه در مرحله دوم «عصرجدید» به سرعت فضای شبکه‌های اجتماعی‌را در نوردید.

 

مجید که از روستای مالوجه استان کردستان در «عصرجدید» شرکت کرده از چهار سالگی در حرفه گچ‌کاری هم مشغول بوده و حضورش در 13 سالگی بر روی صحنه اجرای «عصرجدید» باعث شد ویدئوی اجرای او در صفحه اینستاگرام این برنامه بیش از یک میلیون بار دیده شود تا رکورد بیشترین بازدید شبکه‌های اجتماعی این برنامه در دو دوره شکسته شود. مجید معظمی را می‌توان همچون «پارسا خائف» که پدیده نوجوان فصل‌اول عصرجدید بود، مهم‌ترین پدیده نوجوان این فصل دانست.

 

ببینید: خوانندگی مجید معظمی در مرحله دوم عصر جدید

محمد پرویزی در عصر جدید

این کردهای دوست‌داشتنی

انگار قسمت شده تا در هر فصل از عصرجدید یک نماینده از جامعه کردهای نجیب و دوست‌داشتنی ایران‌زمین در این برنامه حاضر شوند. اگر در فصل‌اول این برنامه کارزان و باسط قاسمی با طنین صدایشان دل مخاطبان عصرجدید را با خود همراه کردند، در فصل‌دوم این محمد پرویزی بود که از شهرستان کامیاران استان کردستان راهی این برنامه شد تا با زبان شیرین کردی و صدای گرمش هنرنمایی کند.

 

اجرای گرم و به یادماندنی محمد پرویزی در مرحله دوم عصرجدید با ترانه‌ای کردی درباره رنج مردم کردستان در ماجرای بمباران حلبچه و زنده به گور شدن تعداد زیادی از مردم کرد، او را نه فقط در میان مردم کردستان بلکه در میان همه مردم ایران به ستاره‌ای خاص تبدیل کرد.

 

ببینید: آواز کردی محمد پرویزی در مرحله دوم عصر جدید

 

نسخه به‌روز شده آقای شعبده‌باز

حامد رجبی را باید نسخه به روز شده سعید فتحی‌روشن دانست؛ شعبده‌بازی که در فصل‌اول عصرجدید به جمع پنج فینالیست نهایی این مسابقه رسید و باعث شد شعبده‌بازی در فصل‌دوم این برنامه نیز جدی گرفته شود. حامد رجبی به نوعی نسخه به روز شده سعید فتحی‌روشن است که سعی می‌کند با تردستی‌های خاص،‌نگاه مخاطبانش را به خود جلب کند. جالب این‌که رجبی نیز دقیقا از همان الگوی فتحی‌روشن که مشارکت دادن داوران در فرآیند انجام تردستی‌هاست استفاده می‌کند تا هم هیجان انجام تردستی‌ها را بیشتر کند و هم توجه مخاطبانی را که پای تلویزیون نشسته‌اند، به تردستی‌ها بیشتر جلب می‌کند.

 

سرگرمی با خطای دید!

صالح سخندان که از تهران به این فصل از عصرجدید آمده، از ستاره‌های جالب و منحصر به فرد فصل‌دوم این برنامه است. توانایی فوق‌العاده او در سرگرم کردن مخاطبان این مسابقه با خطای دید، موضوعی است که نمونه مشابه آن کمتر در برنامه‌های استعدادیابی ایرانی دیده‌شده‌است. او در مرحله دوم این مسابقه با استفاده از خطای دیدی متفاوت، از یک اتاقک رازآلود پرده‌برداری کرد که اتفاقات جالبی در آن رقم می‌خورد. سخندان که طراح آثار هنری دیدمانی و خطای‌دید سه‌بعدی است، به آقای «خطای دید» مشهور شده‌است و ویدئوهای اجرای او در عصرجدید پس از پخش برنامه، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

 

نقاشانی از جنس نور

اجراهای گروهی نیز در برنامه‌هایی همچون عصرجدید از جذابیت بالایی برخوردار است به ویژه آن که اجراهای گروهی معمولا شکوه بیشتری به صحنه اجرا می‌بخشد. از گروه نقاشان نور باید به عنوان یکی از گروه‌های موفق در فصل‌دوم این برنامه نام برد که ایده‌های جالبی را در زمینه اجرای با نور روی صحنه عصرجدید به مرحله اجرا در آوردند. یکی از بهترین اجراهای این گروه که مرتبط با اتفاقات روز بود، اجرای آنها با محوریت شهادت یکی از مدافعان سلامت در راه مراقبت از بیماران کرونایی بود. ایده جالبی که نه فقط داوران بلکه نظر مثبت مخاطبان این برنامه را هم با خود همراه کرد.

هومن لطفعلی در عصر جدید

عاشقانه‌های جوان روشندل

هومن لطفعلی جوانی نابیناست که با یک انگشت کمتر از همه انسان‌ها کارهایی خارق‌العاده را روی صحنه عصرجدید به اجرا درآورد. او که همزمان با نوازندگی، برای مخاطبان این برنامه خوانندگی کرد و به معنی واقعی کلمه ثابت کرد معلولیت، محدودیت نیست. ترانه‌های عاشقانه اجرا شده از سوی هومن لطفعلی در شرایطی از سوی داوران عصرجدید مورد حمایت قرار گرفت که طی این دو سال بارها و بارها خوانندگانی مختلف روی صحنه رفتند و نتوانستند نظر داوران را به خود جلب کنند. لطفعلی با این‌که در ظاهر توانایی بدنی کمتری نسبت به سایر رقبا دارد؛ اما با قدرت بالای احساس خود توانست تبدیل به یکی از ستاره‌های مهم فصل‌دوم عصرجدید شود.

 

ببینید: خوانندگی هومن لطفعلی، جوان نابینا در مرحله دوم عصر جدید

 

یک اجرای نفس‌گیر در عصر جدید

محمد زارع که در اوج ناباوری با حمایت خیره‌کننده مخاطبان به عنوان نفر دوم فصل‌اول عصرجدید انتخاب شد، برای همگان ثابت کرد هنوز هم قابلیت‌هایی همچون اجراهای سرگرم‌کننده از جنس آنچه در سیرک‌ها اجرا می‌شود، برای مخاطبان ایرانی جذاب است. «مصطفی حسنلو» نمونه‌ای موفق از ادامه مسیر محمد زارع در عصرجدید بود که با کارهایی شبیه او پای به فصل‌دوم این برنامه گذاشته است.

 

حسنلو با آوردن بزرگ‌ترین سازه‌ای که تاکنون روی صحنه عصرجدید آمده، اجرایی خیره‌کننده در «رنجر» داشت که با واکنش‌ مثبت داوران برنامه هم روبه‌رو شد. اجرای چشم‌بسته او بر روی این سازه بزرگ یکی از نفسگیرترین اتفاقاتی بود که تاکنون در عصرجدید رخ داده است.

 

زنگ طلا برای پسران نینجا

در مرحله اول عصرجدید گروه دختران نینجا یکی از پنج گروه راه‌یافته به مرحله فینال بود و در این مرحله نیز گروهی شبیه آنها توانست یک بار دیگر مورد توجه برگزارکنندگان عصرجدید و البته مخاطبان قرار گیرد.

 

«پسران نینجا» عنوان گروهی بود که توانست آخرین زنگ طلایی عصرجدید در فصل‌دوم را از آن خود کند تا از یکی از بخش‌های ویژه عصرجدید که فرصت حضور یک فرد یا تیم شرکت‌کننده را در مرحله بعد می‌دهد، بهره‌مند شود. جالب این‌که به دلیل همراهی همه داوران در این مرحله برای نواختن زنگ طلایی توسط احسان علیخانی، کلیپ این قسمت از برنامه به سرعت در فضای مجازی پخش شد.

 

منبع: قاب کوچک- روزنامه جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.