2020/10/02
۱۳۹۹ جمعه ۱۱ مهر
آیا سرکه سیب لاغر می‌کند؛ تحقیقات چه می‌گوید

آیا سرکه سیب لاغر می‌کند؛ تحقیقات چه می‌گوید

آیا مصرف سرکه سیب برای لاغری واقعا مفید است و تاثیر دارد؟ چه مقدار سرکه سیب باید بخوریم و آن را چگونه باید مصرف کنیم؟

دوات آنلاین-سرکه سیب خاصیت‌های زیادی دارد و خیلی از ما آن را به عنوان چاشنی غذا و سالاد مصرف می‌کنیم. این نوع سرکه به تنظیم قند خون بسیار کمک می‌کند اما جدای از آن برای آب کردن چربی‌ها و لاغر شدن هم بسیار مناسب است.

 

تاثیر سرکه سیب در کاهش اشتها

با افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه می توانید مطمئن شوید که پرخوری نمی کنید چرا که سرکه سیب احساس سیری به شما خواهد داد.

 

مصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی شان به اندازه متوسط باشد .

لاغر شدن با سرکه سیب ممکن است

تحقیقات درباره رابطه سرکه سیب و لاغری

اولین مطلبی که راجع به تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن به چاپ رسید مربوط به سال 1958 در کتاب (Folk Medicine) بود که توسط جارویس Jarvis نوشته شد. آن چه در این کتاب ها برای کاهش وزن توصیه می شود، استفاده از سرکه سیب به میزان دو قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی است.

 

آنها معتقدند با مصرف سرکه سیب که مزه خیلی جالبی ندارد ممکن است که فرد غذای کمتری بخورد. یا به عبارت دیگر، سرکه سیب ممکن است موجب کاهش اشتها در فرد شود. در همین کتاب ذکر شده است که مصرف منظم سرکه سیب موجب سوختن چربی با سرعتی بیش از ذخیره آن می شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه سرکه سیب درست کنیم

 

در تحقیقی، ۱۴۴ فرد بزرگسال دارای اضافه وزن طی یک بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای تحت کنترل قرار گرفتند.

 

تعدادی از شرکت کنندگان پژوهش یک بار در روز یک قاشق غذاخوری سرکه سیب می‌خورند و تعدادی دیگر ۲ قاشق در روز. به گروه سوم شرکت کنندگان یک شبه دارو داده شد که هیچ سرکه سیبی در آن وجود نداشت.

 

آن‌هایی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب مصرف می‌کردند، نزدیک به ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

 

گرچه هنوز تعداد تحقیقاتی که برای ادعا‌هایی مطرح شده در مورد سرکه سیب بتوان به آن‌ها استناد کرد هنوز اندک است، اما آنچه مسلم است این ماده غذایی خواص زیادی دارد.

 

سرکه سیب نباید در مقادیر زیاد مصرف شود و مصرف روزانه‌ مقدار کمی از آن برای کاهش وزن کفایت می‌کند.

 

چقدر سرکه سیب بخوریم

نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا به کاهش وزن کمک میکند.

 

مطالعات قبل نشان داده اند که سرکه سیب با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، و تری گلیسیریدهای خون (چربی موجود در خون) مرتبط است. افراد چاقی که روزانه نوشیدنی حاوی یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب مصرف کرده اند بعد از 12 هفته یک تا دو کیلوگرم وزن کم کرده اند .

 

بیشتر بخوانید: بهترین خوراکی‌ها برای چربی سوزی و تنظیم متابولیسم

 

توصیه می‌شود سرکه سیب را به صورت قطره قطره به یک شیشه آب 1.5لیتری اضافه کنید.

 

علاوه بر این بهتر است این نوشیدنی را با نی بنوشید تا آسیبی به مینای دندان وارد نشود.

 

اضافه کردن ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر سرکه سیب به آب، دو الی سه بار در روز کفایت می‌کند.

 

مصرف روزانه‌ بیشتر از ۲۳۷ میلی لیتر سرکه سیب در طول سالیان می‌تواند به افت پتاسیم خون منجر شود.

سرکه سیب را چه طور مصرف کنیم

تهیه یک نوشیدنی لاغرکننده با سرکه سیب

مواد لازم

3 قاشق سرکه سیب

آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

 

روش تهیه

همه ی مواد را داخل فنجان مخلوط کنید.

 

این ترکیب را هر روز صبح قبل از صبحانه به مدت 35 روز مصرف کنید. در حقیقت این نسخه برای کاهش 4 کیلو وزن بدن در مدت 35 روز است.

 

این نسخه بسیار عجیب عمل می کند . مخصوصا اگر با رژیم باشد .

 

منابع: الو دکتر- باشگاه خبرنگاران- ایلنا

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
1399/05/20
من مدتی است سرکه سیب را روزی دوبار مصرف می کنم همراه با لیمو ترش ترکیبی خوش طعم درست می شود حداقل برای من. اضافه وزن ندارم ولی طی این مدت تاثیرش را بر کاهش وزنم مشاهده کردم. من برای فشار خون مصرف می کنم ولی دقیقا نمی دانم چقدر بر فشار خونم تاثیر داشته چون همراه ان دارو نیز استفاده می کنم.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.