2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
معرفی کامل فیلم هفت و نیم ؛خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فیلم هفت و نیم ؛خلاصه داستان و بازیگران

داستان فیلم هفت و نیم چیست و چه کسانی در آن بازی کرده‌اند؟ این فیلم را ببینیم یا نه؟

دوات آنلاین-فیلم هفت و نیم به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی یکی از دغدغه زنان ایران و افغان را به تصویر کشیده است. این فیلم را حتما باید یک بار هم که شده تماشا کرد.

 

نوید محمودی، کارگردان فیلم هفت و نیم و پیش ازاین فیلم چند متر مکعب عشق را از او دیده بودیم کارگردان، ، تهیه کننده، نویسنده و شاعر اهل افغانستان است که در شش سالگی به همراه خانواده به ایران مهاجرت کرد. محمودی با آثارش در بیش از ۱۰۱ جشنواره فیلم بین‌المللی حضور داشته و جوایز مختلفی را از آن خود کرده است.

 

همچنین دو مرتبه با سه فیلم سینمایی به عنوان نماینده سینمای افغانستان برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به آکادمی اسکار معرفی شده است. برادر او جمشید محمودی، تهیه کنندگی آثار او را بر عهده دارد.

پوستر فیلم هفت و نیم

خلاصه داستان فیلم هفت و نیم

فیلم «هفت و نیم» ماجرای زندگی هفت دختر افغان و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند، هفت و نیم قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسأله‌ای هستند.

 

این فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است. قصه شبانه، قصه نگار، قصه ناهید، قصه فرشته، قصه نیلوفر، قصه شکر، قصه راحیل هفت قصه این فیلم هستند.

عکسی از فیلم هفت و نیم

بازیگران فیلم هفت و نیم

بازیگران فیلم هفت و نیم به ترتیب قصه‌ها عبارتند از:

قصه شبانه: ندا جبرائیلی، شادی مختاری، آتیه جاوید

قصه نگار: هستی مهدوی، محمدرضا غفاری

قصه ناهید: آناهیتا افشار، علیرضا کمالی نژاد

قصه فرشته: فرشته حسینی, حسین مهری، رؤیا جاویدنیا، هانیه قاسمی

قصه نیلوفر: شیدا خلیق، علیرضا استادی

قصه شکر: متین حیدری‌نیا، روژان تقی زاده

قصه راحیل: افسانه کمالی، زهرا بهروزمنش، مهسا همتی، محیا صدرزاده، آؤمیتا فروزنده، فاطمه صادقی

عکسی از فیلم هفت و نیم

افتخارات فیلم هفت و نیم

هشتمین دوره جشنواره فیلم پارسی در سیدنی استرالیا، جایزه بهترین فیلم خود را به هفت و نیم اهدا کرد. هیأت داوران این جشنواره که از ۴ تا ۸ دسامبر ۲۰۱۹ در سیدنی استرالیا برگزار شد، ضمن تقدیر از نقش آفرینی تأثیرگذار بازیگران فیلم، جایزه را به نوید محمودی اهدا کردند.

 

این فیلم همچنین برای اولین بار در جشنواره فیلم بوسان به نمایش درآمد. هفت و نیم در سومین حضور بین‌المللی خود در جشنواره بین‌الملل فیلم بلک مووی ۲۰۲۰ سوئیس به نمایش درآمد.

 

دانلود فیلم هفت و نیم با کیفیت 480

دانلود فیلم هفت و نیم با کیفیت 720

دانلود فیلم هفت و نیم با کیفیت 1080

 

منابع: ایرنا- ایمنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.